Page 8 - Daily 2019_09_24
P. 8
NONPAPER Κοινοποίηση
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Σχόλια
Οδήγηση και ομιλία: Με επιβάτη ή
bluetooth; Συνομιλία με τον συνοδηγό και συνομιλία σε ανοιχτή ακρόαση: Διαφέρουν
ή όχι; Είναι επικίνδυνο να μιλάμε με ανοιχτή ακρόαση ενώ οδηγούμε;
χρήση κινητού κατά την οδήγηση είναι το ίδιο ή
και περισσότερο επικίνδυνη από την οδήγηση
Η υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι αυτό και απαγορεύ-
εται. Είναι όμως η ανοιχτή ακρόαση λύση; Και τότε γιατί
τώρα ετοιμάζεται να απαγορευτεί και αυτή;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χρήση κινητού στο αυ-
τοκίνητο είναι η αστυνόμευσή του. Χώρες όπως η Γαλλία
και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν επενδύσει σε ειδικές κά-
μερες, όπως αυτές για την ταχύτητα, που όμως παρακο-
λουθούν τους οδηγούς αν κρατούν κινητό. Η χρήση κι-
νητού στην οδήγηση έχει χαρακτηρισθεί αντικοινωνική
συμπεριφορά στην δυτική Ευρώπη, ένας χαρακτηρισμός
που ισοδυναμεί με τον παραβάτη να θεωρείται επικίνδυ- με κάποιον που βρίσκεται δίπλα του, γιατί να απαγορεύ-
νος για το κοινό όχι από αμέλεια, αλλά από πρόθεση. εται να μιλήσει με κάποιον στο άλλο άκρο της γραμμής;
Πως διαφέρει η μία συνομιλία από την άλλη; Και τελικά
Τι λέτε όμως εσείς; Είναι τόσο διαφορετική η μία
συνομιλία από την άλλη; Και τελικά είναι τόσο επι- αποσπά περισσότερο τον οδηγό η συνομιλία στο τηλέ-
κίνδυνη η κλήση ακόμη και με ανοιχτή ακρόαση που φωνο από την συνομιλία επί τόπου;
πρέπει να απαγορευτεί στην οδήγηση; Τι λέτε; Μη κυβερνητικές οργανώσεις με στόχο την οδική
ασφάλεια, λένε ότι ενώ όταν ο οδηγός συνομιλεί με έναν
Όμως με τους θανάτους εξαιτίας κινητού να αυξάνο- επιβάτη, η συζήτηση και η οδήγηση λαμβάνουν χώρα
νται στην άσφαλτο, η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται πιέσεις στο ίδιο περιβάλλον και έτσι η μία διαδικασία είναι αναπό-
ώστε να προχωρήσει σε οδηγία που απαγορεύει συνο- σπαστη από την άλλη, όταν η συνομιλία γίνεται στο κινη-
λικά τη χρήση κινητού στο αυτοκίνητο. Σήμερα οποιαδή- τό, ο οδηγός «βγαίνει» από το περιβάλλον που βρίσκεται
ποτε χρήση φέρνει είτε το κινητό στο χέρι (κλήση) είτε και αποσπάται στο περιβάλλον του συνομιλητή του. Επι-
το χέρι στο κινητό (σκρολάρισμα, πληκτρολόγηση ακόμη πλέον θεωρούν πως η παρουσία όλων των συνομιλη-
και στο GPS) είναι παράνομη. Η μόνη χρήση που επιτρέ- τών στο αυτοκίνητο τους κάνει να συμμετέχουν και στην
πεται είναι η συνομιλία σε ανοιχτή ακρόαση, όμως τώρα οδήγηση, πράγμα που φυσικά δεν γίνεται όταν είναι στην
και αυτή θεωρείται επικίνδυνη. άλλη άκρη της γραμμής. Δηλαδή οι επιβάτες που συνο-
Τι διαφορά έχει όμως μια συνομιλία στο κινητό σε ανοι- μιλούν μπορούν να επαναφέρουν, προειδοποιήσουν και
χτή ακρόαση σε σχέση με μία συνομιλία με τον συνοδη- επιστήσουν την προσοχή του οδηγού. Από το τηλέφω-
γό ή έναν επιβάτη; Και αφού μπορεί ο οδηγός να μιλήσει νο πάλι, αυτό δεν γίνεται. n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
8
#DAILY 24-09-19_ALL.indd 8 24/9/2019 3:27:10