Page 3 - Autotriti.gr Επαγγελματικά
P. 3

ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

        Ενίσχυση έως 75 δις ευρώ ζητά η IRU από την ΕΕ για τις οδικές μεταφορές




         Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRU, οι απώλειες του κλάδου
         των οδικών μεταφορών για το 2020 αναμένεται να
         ανέλθουν στα 150 δις ευρώ σε σχέση με το 2019!





























              το  πλαίσιο  των  πρωτοβουλιών  που  αναμέ- (κυρίως μικρές και μικρομεσαίες) επιχειρήσεις σε
              νεται να ανακοινωθούν από την Ευρωπαϊκή  πανευρωπαϊκό επίπεδο και έχει πληγεί σημαντικά
        ΣΕπιτροπή  και  το  προτεινόμενο  σχέδιο  ανά- από την πρόσφατη πανδημία.
        καμψης  των  αγορών  της  ΕΕ  με  κονδύλια  ύψους      Συγκεκριμένα, τα έσοδα στις επιχειρήσεις εμπο-
        750 δις ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν και  ρευματικών μεταφορών αναμένεται να είναι μειω-
        να αποκατασταθεί η οικονομική και κοινωνική ζη- μένα κατά 17% για το 2020 σε σχέση με το 2019
        μιά που έχει προκαλέσει η πανδημία του COVID-19,  (μείωση κατά 64 δις ευρώ) ενώ, η κατάσταση ανα-

        η IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών), καλεί  μένεται  να  είναι  ακόμη  χειρότερη  στις  επιβατικές
        τους αρμόδιους φορείς του Ευρωπαϊκού Κοινοβου- μεταφορές, με πτώση της τάξης του 57% (-81 δις
        λίου να θεσπίσουν ξεκάθαρο πλάνο στήριξης του  ευρώ).
        κλάδου  των  οδικών  μεταφορών  (επιβατικών  και       Συνολικά, οι απώλειες του κλάδου των οδικών με-
        εμπορευματικών).                                      ταφορών για το 2020, υπολογίζεται πως θα υπερ-
          Σε ανοικτή επιστολή που απέστειλε στα κράτη –  βούν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τα 150 δις ευρώ
        μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, η IRU  σε σχέση με τα αντίστοιχα δεδομένα του περασμέ-
        ζητά τουλάχιστον το 10% του πολυετούς δημοσιο- νου έτους!

        νομικού πλαισίου της ΕΕ (2021 – 2027) να αφορά         Στην  σχετική  ανακοίνωση  της,  η  IRU  αναφέρει
        σε μέτρα ενίσχυσης του κλάδου των οδικών μετα- πως οι οδικές μεταφορές αποτελούν έναν από τους
        φορών.                                                βασικότερους τομείς στήριξης της μελλοντικής –οι-
          Με αυτό το δεδομένο θα μπορέσει να επιτευχθεί  κονομικής- ανάπτυξης της ΕΕ καθώς και της κοι-
        η απεξαρτοποίηση των μεταφορών από τα ορυκτά  νωνικής συνοχής. Ωστόσο, με πολλές επιχειρήσεις
        καύσιμα (decarbonisation), η ψηφιοποίηση και φυ- του κλάδου να αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο χρε-
        σικά η βελτίωση και ανάπτυξη των υποδομών.            ωκοπίας, είναι σαφές πως αν δεν ληφθούν άμεσα
          Ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών / επιβατι- και συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης, τα προβλήματα
        κών μεταφορών αριθμεί περισσότερες από 900.000  θα είναι ακόμη περισσότερα και μεγαλύτερα.


                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8