Page 17 - Weekly 2019_06_18
P. 17

NONPAPER

                                                        *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ


               τη λογική ότι πρέπει να παραμείνει αποτρεπτικό,  ρούνται,  τουλάχιστον  με  τα  διόδια  κάποιοι  από
               ώστε να συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα μισά αυ- τους οδηγούς θα πληρώνουν για να μπουν. Και
               τοκίνητα στο κέντρο όπως πριν. Απλά ανοίγεται  όσοι μπαίνουν δεν θα είναι με το χτυποκάρδι μην
               η είσοδος να μπεις όταν έχεις ανάγκη, όταν δεν  τους πιάσουν. Όμως τα υψηλά διόδια θα κάνουν
               μπορείς να προγραμματίσεις από πριν ποια μέρα  και πάλι αρκετούς να μπαίνουν παράνομα. Οπό-
               πρέπει να κατεβείς στο κέντρο.                        τε ποιο το όφελος;
                 Είναι εμφανές πως ακόμη και με υψηλό κόστος          Όσο  ο  τρόπος  αστυνόμευσης  παραμένει  το
               διοδίων, μια τέτοια αλλαγή θα βάλει στο κέντρο  μπλόκο σε δύο ή τρεις δρόμους, τότε κανένα

               περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, και αυ- μέτρο δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει. Όλες
               τό  πάει  αντίθετα  με  την  όλη  λογική  του  δακτυ- οι  εφαρμογές  στις  άλλες  πρωτεύουσες  λει-
               λίου.  Αυτό  όμως  υποθέτει  πως  σήμερα  τα  αυ- τουργούν γιατί οι πόλεις αυτές έχουν λύσει βα-
               τοκίνητα  που  κυκλοφορούν  δεν  μπαίνουν  στον  σικά προβλήματα όπως η παράνομη/ελεύθερη
               δακτύλιο.                                             στάθμευση και η αστυνόμευση των οδών, κυ-
                 Με βάση το ότι οι παραβιάσεις του δακτυλίου  ρίως με κάμερες που διαβάζουν πινακίδες και
               είναι πολλές, συχνές και δεν ελέγχονται ή τιμω- ελέγχουν αν έχουν πληρωθεί τα διόδια.




                  Εσείς όμως τι λέτε; Θα πληρώνατε 15 ευρώ τη φορά για να μπείτε στο δα-

                   κτύλιο τις μέρες που δεν κυκλοφορείτε; Θα μπαίνατε παράνομα; Θα αλλά-
                              ζατε κάτι στο πως λειτουργείτε με τον δακτύλιο σε ισχύ;




                 Οι απόψεις των αναγνωστών



               Μεταξ.                              πλέον με το Μετρό, η ανάγκη          νται να το κάνουν (άσχετα αν τε-
                      Αν  δεν  κάνω  λάθος,  ο     να πάρει κάποιος το αυτοκίνητό       λικά το κάνουν ή όχι), αλλά και
               δακτύλιος ξεκίνησε για να μει-      του στο κέντρο της πόλης είναι       πόσοι από τους οδηγούς τους
               ώσει  τις  εκπομπές  ρύπων  στο     αρκετά  μειωμένη.  Ουσιαστικά        θα χρησιμοποιήσουν τελικά τα-
               κέντρο της Αθήνας, μέσα από         όμως η εφαρμογή του δακτυλί-         ξί. Μπορεί τελικά να φανεί ότι
               τη μείωση του κυκλοφοριακού         ου δεν ελέγχεται πια, για διά-       ο δακτύλιος δεν έχει και πολύ
               φορτίου και συνεπώς των ρύ-         φορους λόγους ένας από τους          νόημα, και να εφαρμόζεται μό-
               πων που εκπέμπουν τα μποτι-         οποίους είναι ίσως η δυσκολία        νο σε περιόδους που προβλέ-
               λιαρισμένα  ή  μη  αυτοκίνητα.      να  ξεχωρίσουν  τα  αυτοκίνητα       πεται  αυξημένη  ατμοσφαιρική
               Ένα μέρος όμως αυτού του πε-        που δικαιούνται είσοδο από τα        ρύπανσης χωρίς όμως εξαιρέ-
               ριορισμού  αναιρείται  σήμερα       «παράνομα». Πάντως, πριν από         σεις. n
               από τα αυτοκίνητα νέας τεχνο-       οποιαδήποτε  απόφαση,  καλό
               λογίας που επιτρέπεται να κυ-       θα ήταν να εκτιμηθεί πόσα εί-                     Διαβάστε όλα τα
               κλοφορούν  καθημερινά  στον         ναι κατά μέσο όρο τα αυτοκίνη-                    προηγούμενα
               δακτύλιο εφόσον οι ρύποι τους       τα που θα ήθελαν να μπαίνουν                      Non Paper και
                                                                                                     σχολιάστε
               είναι  κάτω  από  ένα  όριο.  Επι-  στον δακτύλιο και δεν δικαιού-


 NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER

                                                    17




          #week_25-19.indd   17                                                                                   13/6/2019   1:08:05
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22