Page 9 - Daily 2019_06_26
P. 9
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
λωση 5,7-5,8 λτ./100 χλμ., όταν για το 1.000άρι
Εσείς λοιπόν τι θα επιλέγατε; Θα δίνατε ψήφο
εμπιστοσύνης στον μικρό 3κύλινδρο turbo «ήρωα» turbo κάνει λόγο για 5,0-5,2 λτ./100 χλμ. Βέ-
ή θα επιλέγατε πιο παραδοσιακά τον 4κύλινδρο βαια στην πράξη όλα τα turbo μοτέρ έχουν την
ατμοσφαιρικό κινητήρα; Τι λέτε; τάση να τσιμπάνε παραπάνω, ειδικά σε συνθή-
κες συνεχούς πίεσης. Μικρή διαφορά υπέρ του
ξης κτλ) και θα βρείτε ακόμη ένα σημείο υπε- 3κύλινδρου υπάρχει και στα τέλη κυκλοφορίας
ροχής. με 113 ευρώ έναντι 157.
Μα θα μπορεί ένα 1000άρι μοτέρ να κινή- Βέβαια εκ κατασκευής ένα 3κύλινδρο μο-
σει με άνεση το ίδιο αμάξωμα σε σχέση με το τέρ δεν μπορεί να συναγωνιστεί το 4κύλινδρο
1400άρι; Η απάντηση είναι εμφατικά ναι και σε πολιτισμένη λειτουργία μιας και η απου-
αυτό έχει να κάνει με το πλεόνασμα ροπής που σία ενός κυλίνδρου συνεπάγεται την μη άσκη-
εξασφαλίζει το turbo στις χαμηλές στροφές. ση ομοιόμορφων δυνάμεων και ροπών, όπως
Στην περίπτωση του Stonic μιλάμε για 172 Nm στους τετρακύλινδρους όπου όταν ένα έμβολο
στις 1.500-4.000 σ.α.λ., όταν το 100 επίσης ίπ- κινείται προς μία κατεύθυνση, κάποιο άλλο κι-
πων 1.400άρι, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ νείται με ίδια ταχύτητα και αντίθετη φορά δημι-
αναπτύσσει μόλις 133 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το ουργώντας ισορροπία στο σύστημα.
καλύτερο τράβηγμα του turbo κινητήρα πέρα Το 1400άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ έχει επί-
από την καθημερινότητα θα φανεί σε μια ανη- σης και μικρότερο κόστος κατασκευής κάτι το
φορική διαδρομή με φορτίο ή σε ένα προσπέ- οποίο φαίνεται και στην τιμή των 2 εκδόσεων:
ρασμα, όπου δε θα χρειάζεται να ξεζουμίζεις 15.390 το Kia Stonic 1,4 100 PS Uptown και
το μοτέρ για να κινηθείς άνετα. Ακόμα ένα (σο- 16.290 ευρώ το 1.000άρι 3κύλινδρο turbo στο
βαρό) πλεονέκτημα λοιπόν για το 3κύλινδρο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού. Είναι προφανές πως
turbo μοτέρ. Η ίδια η Kia θέλει το ατμοσφαιρικό υπάρχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα σε κά-
1.400άρι μοτέρ πιο λαίμαργο με μέση κατανά- θε επιλογή. n
Η Mazda
αποτελεί ένα
από τα τελευταία
«κάστρα» της
ατμόσφαιρας,
με τους
υπερσύγχρονους
κινητήρες Skyac-
tiv, που παρά τον
κυβισμό τους δεν
στοχεύουν στις
επιδόσεις αλλά
στην μειωμένη
κατανάλωση!
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
9