Page 9 - Daily 2019_06_26
P. 9

NONPAPER

                                                    *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
                                                                 λωση 5,7-5,8 λτ./100 χλμ., όταν για το 1.000άρι
                Εσείς λοιπόν τι θα επιλέγατε; Θα δίνατε ψήφο
            εμπιστοσύνης στον μικρό 3κύλινδρο turbo «ήρωα»       turbo κάνει λόγο για 5,0-5,2 λτ./100 χλμ. Βέ-
             ή θα επιλέγατε πιο παραδοσιακά τον 4κύλινδρο        βαια στην πράξη όλα τα turbo μοτέρ έχουν την
                     ατμοσφαιρικό κινητήρα; Τι λέτε;             τάση να τσιμπάνε παραπάνω, ειδικά σε συνθή-
                                                                 κες συνεχούς πίεσης. Μικρή διαφορά υπέρ του
           ξης κτλ) και θα βρείτε ακόμη ένα σημείο υπε- 3κύλινδρου υπάρχει και στα τέλη κυκλοφορίας
           ροχής.                                                με 113 ευρώ έναντι 157.
            Μα  θα  μπορεί  ένα  1000άρι  μοτέρ  να  κινή-        Βέβαια  εκ  κατασκευής  ένα  3κύλινδρο  μο-
           σει με άνεση το ίδιο αμάξωμα σε σχέση με το  τέρ δεν μπορεί να συναγωνιστεί το 4κύλινδρο

           1400άρι;  Η  απάντηση  είναι  εμφατικά  ναι  και  σε  πολιτισμένη  λειτουργία  μιας  και  η  απου-
           αυτό έχει να κάνει με το πλεόνασμα ροπής που  σία ενός κυλίνδρου συνεπάγεται την μη άσκη-
           εξασφαλίζει  το  turbo  στις  χαμηλές  στροφές.  ση  ομοιόμορφων  δυνάμεων  και  ροπών,  όπως
           Στην περίπτωση του Stonic μιλάμε για 172 Nm  στους τετρακύλινδρους όπου όταν ένα έμβολο
           στις 1.500-4.000 σ.α.λ., όταν το 100 επίσης ίπ- κινείται προς μία κατεύθυνση, κάποιο άλλο κι-
           πων 1.400άρι, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ  νείται με ίδια ταχύτητα και αντίθετη φορά δημι-
           αναπτύσσει μόλις 133 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το  ουργώντας ισορροπία στο σύστημα.
           καλύτερο  τράβηγμα  του  turbo  κινητήρα  πέρα         Το  1400άρι  ατμοσφαιρικό  μοτέρ  έχει  επί-

           από την καθημερινότητα θα φανεί σε μια ανη- σης και μικρότερο κόστος κατασκευής κάτι το
           φορική διαδρομή με φορτίο ή σε ένα προσπέ- οποίο φαίνεται και στην τιμή των 2 εκδόσεων:
           ρασμα,  όπου  δε  θα  χρειάζεται  να  ξεζουμίζεις  15.390 το Kia Stonic 1,4 100 PS Uptown και
           το μοτέρ για να κινηθείς άνετα. Ακόμα ένα (σο- 16.290 ευρώ  το 1.000άρι 3κύλινδρο turbo στο
           βαρό)  πλεονέκτημα  λοιπόν  για  το  3κύλινδρο  ίδιο επίπεδο εξοπλισμού. Είναι προφανές πως
           turbo μοτέρ. Η ίδια η Kia θέλει το ατμοσφαιρικό  υπάρχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα σε κά-

           1.400άρι μοτέρ πιο λαίμαργο με μέση κατανά- θε επιλογή. n





               Η Mazda
               αποτελεί ένα
               από τα τελευταία
               «κάστρα» της
               ατμόσφαιρας,
               με τους
               υπερσύγχρονους
               κινητήρες Skyac-
               tiv, που παρά τον
               κυβισμό τους δεν
               στοχεύουν στις
               επιδόσεις αλλά
               στην μειωμένη
               κατανάλωση!







 NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14