Page 3 - Daily 2019_06_27
P. 3

NONPAPER




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

           Μπορεί ένα «παπάκι» να ξυπνάει                                                             Κοινοποίηση



           50.000 ανθρώπους;                                                                                Σχόλια




           Καλοκαίρι και φασαρία πάνε μαζί. Ανοιχτά
           παράθυρα και ελεύθερες εξατμίσεις

           σημαίνει πως το καλοκαίρι είναι η πιο
           θορυβώδης εποχή του χρόνου. Γιατί όμως
           πρέπει να το ανεχόμαστε;



                  άνε πάνω από 20 χρόνια από την τελευταία
                  μελέτη ηχορύπανσης στην Αθήνα. Με λί-
           Πγα λόγια τα αποτελέσματα έλεγαν πως ένα
           «παπί» με κομμένη εξάτμιση που κατεβαίνει την  υγείας, η διαταραχή του ύπνου αλλά και η ηχορύ-
           Πατησίων στις τρεις η ώρα τη ξημερώματα ξυπνά- πανση, βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις στις αιτίες άγ-
           ει μέχρι και 50.000 ανθρώπους. Το νούμερο αυτό  χους, στρες και προβλημάτων ψυχικής υγείας. Ο

           είναι εξωφρενικό. Πιο εξωφρενικό είναι πως δύο  θόρυβος δεν είναι απλά ενοχλητικός, αλλά μειώνει
           στα  πέντε  μηχανάκια  έχουν  πειραγμένες  εξατμί- την ποιότητα ζωής μας και κάνει το περιβάλλον μας
           σεις και παράγουν απίστευτα υψηλά επίπεδα θο- ανυπόφορο. Δημιουργεί νεύρα, οικιακές συγκρού-
           ρύβου.                                                σεις και οδηγεί σε πολλαπλές πηγές σύγχυσης. Δεν
                                                                 είναι δηλαδή απλά κακοπέραση, είναι θέμα υγείας.
                 Εσείς τι λέτε; Έχετε ξυπνήσει ποτέ από το        Ήδη στην Αγγλία τοποθετούνται κάμερες με μι-
                θόρυβο ενός αυτοκινήτου ή μίας μηχανής;
              Σας έχει ενοχλήσει μία «κομμένη» εξάτμιση;         κρόφωνα που μετρούν τον ήχο και κόβουν πρό-
            Και τελικά θεωρείτε πως υπάρχει λόγος να γίνει       στιμο αναγνωρίζοντας τις πινακίδες. Αυτό βέβαια
           κάτι για την πάταξη του προβλήματος του θορύβου;      στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει εύκολα αφού τα
                                                                 περισσότερα  μηχανάκια  που  ηχορυπαίνουν  κυ-

            Θεωρητικά ο θόρυβος έπρεπε να ελέγχεται στο  κλοφορούν με παραμορφωμένες, παραποιημένες
           ΚΤΕΟ, όμως όπως και να έχει όλοι ξέρουμε πως  ή απλά χωρίς πινακίδες.
           συχνά το ντελίβερι το ακούμε από χιλιόμετρα μα-        Ο ΚΟΚ προβλέπει πολύ συγκεκριμένα όρια εκ-
           κριά πριν φτάσει στην πόρτα μας. Και δεν είναι μό- πομπών θορύβου όμως η εφαρμογή του νόμου εί-
           νο τα μηχανάκια. Πόσα αυτοκίνητα με «βελτιωμέ- ναι η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος. Ο μόνος
           νες»  εξατμίσεις  δεν  ακούγονται  σαν  αεροπλάνα  τρόπος που μπορεί να γίνει η αστυνόμευση είναι
           σε απογείωση. Τα ντεσιμπέλ δεν είναι απλά πολλά,  με μπλόκα και συντονισμένη εκστρατεία ενημέρω-
           ξεπερνάνε κάθε όριο λογικής.                          σης και καταστολής. Φαίνεται όμως πως την ηχο-

            Σε πρόσφατη μελέτη του βρετανικού συστήματος  ρύπανση δεν την παίρνουμε ακόμη στα σοβαρά. n

           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8