Page 10 - Daily 2019_07_03
P. 10
daily NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Μεταβλητή διάρκεια βύθισης
βαλβίδων από τη Hyundai
ια νέα τεχνολογία με την ονομασία τα, όταν το μοτέρ λειτουργεί σε υψηλές στροφές,
Continuously Variable Valve Duration κατά τη διάρκεια επιτάχυνσης ή όταν το αυτοκί-
Μ(CVVD) ανακοίνωσε πως ανέπτυξε ο νητο κινείται σε υψηλές ταχύτητες, οι βαλβίδες
όμιλος Hyundai. Σε ελεύθερη μετάφραση, η ονο- εισόδου κλείνουν στην αρχή του κύκλου συμπί-
μασία της είναι Τεχνολογία Συνεχώς Μεταβαλ- εσης για να χρησιμοποιηθεί ο μέγιστος δυνα-
λόμενης Διάρκειας του ανοίγματος της Βαλβί- τός όγκος αέρα κατά την διαδικασία παραγωγής
δας και όπως γνωστοποιείται, το σύστημα αυτό ισχύος, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ροπή και
θα εξοπλίζει τα μελλοντικά μοντέλα της Hyundai φυσικά και η επιτάχυνση.
και της Κia, αρχικά μέσω του Smartsteam G κινη- Το πρώτο μοτέρ που θα λάβει την τεχνολο-
τήρα Τ-GDi των 1.600 κ.εκ.. γία CVVD θα είναι ο Smartstream G 1.6 T-GDi,
ένας κινητήρας βενζίνης απόδοσης 180 ίππων
και 265 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό εξοπλίζεται
ακόμα με σύστημα «Low-Pressure Exhaust Gas
Recirculation» (LP EGR) που βελτιώνει την οικο-
νομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές ρύπων
επιστρέφοντας μέρος των καυσαερίων που παρά-
γονται πίσω στον θάλαμο καύσης και με το σύ-
στημα Thermal Management που ζεσταίνει ή ψύ-
Η νέα τεχνολογία που λανσάρει η Hyundai
βελτιώνει κατά 4% την απόδοση του μοτέρ, κατά χει ταχύτερα τον κινητήρα και μειώνει την τριβή
5% την οικονομία καυσίμου, ενώ παράλληλα έως και κατά 34%.
μειώνονται κατά 12% οι εκπομπές αερίων ρύπων. Επιστρέφοντας στα οφέλη της CVVD τεχνολογί-
Μέχρι τώρα, η απόδοση των κινητήρων εσωτε- ας, η Hyundai κάνει λόγο πως βελτιώνεται κατά
ρικής καύσης είχε να κάνει, εκτός των άλλων, με 4% η απόδοση του μοτέρ, κατά 5% η οικονομία
το πότε ανοίγουν και κλείνουν οι βαλβίδες καθώς καυσίμου, ενώ παράλληλα μειώνονται κατά 12%
επίσης και το σημείο βύθισης τους ωστόσο, τώρα, οι εκπομπές αερίων ρύπων.Το νέο Smartstream
η τεχνολογία CVVD βάζει και έναν τρίτο παράγο- G1.6 T-GDi μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη
ντα στο παιχνίδι, αυτόν της χρονικής διάρκειας φορά στο Hyundai Sonata Turbo που θα λανσαρι-
που οι βαλβίδες παραμένουν ανοικτές. Με λίγα στεί στο δεύτερο μισό του 2019. n
λόγια, όταν το αυτοκίνητο διατηρεί μια σταθερή
χαμηλή ταχύτητα και το μοτέρ λειτουργεί σε χα-
μηλές στροφές, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στις
βαλβίδες εισαγωγής αέρα να παραμένουν ανοι-
κτές από το μέσο έως και το τέλος του κύκλου
συμπίεσης, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η οι-
κονομία καυσίμου, αφού μειώνονται οι αντιστά-
σεις κατά την διαδικασία της συμπίεσης. Αντίθε-
10