Page 9 - Daily 2019_07_18
P. 9

NONPAPER

                                                    *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

                                                                 Στο ήπιο υβριδικό σύστημα, ο «πρωταγωνιστικός
                                                                 ρόλος» παραμένει στον κινητήρα εσωτερικής
                                                                 καύσης και η ηλεκτρική ενέργεια καλύπτει
                                                                 δευτερεύουσες λειτουργίες του οχήματος.
                                                                 τερες είναι οι ρεπρίζ, περίπου 0,5 δλ.. Όσον αφο-
                                                                 ρά  στην  κατανάλωση,    η  μέση  κατανάλωση  είναι
                                                                 7,0 λτ./100χλμ. από 7,1 λτ./100 χλμ. για το μοντέλο

                                                                 χωρίς το σύστημα 48V, ωστόσο εντός πόλης η δια-
                                                                 φορά στην κατανάλωση είναι μεγαλύτερη, περίπου
                                                                 0,4 λτ/100 χλμ. υπέρ του ήπια υβριδικού.
            Για  παράδειγμα  ο  1,0  Ecoboost  των  Fiesta  και
           Focus θα αποκτήσει ένα δευτερεύον ηλεκτρικό κύ-
           κλωμα 48 Volt, μια extra μπαταρία λιθίου, ένα μικρό

           ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερο τούρμπο. Έτσι, η
           ιπποδύναμη εκτοξεύεται στα 155 άλογα και η ροπή
           στα 240 Nm, από 140 και 210, ενώ η Ford υπόσχε-
           ται και εξάλειψη του turbo lag.
            Επιπλέον, η «ήπια» υβριδική τεχνολογία παρέχει
           λειτουργίες όπως η έναρξη του κινητήρα μέσω ηλε-
           κτρικής μίζας, η διευρυμένη λειτουργία του συστή-
           ματος «start-stop» και γενικότερα η προσφορά ηλε-

           κτρικής ενέργειας στα περιφερειακά συστήματα.         Ο 1,0 Ecoboost των Fiesta και Focus θα αποκτήσει
            Με  την  τεχνολογία  αυτή  λοιπόν,  επιτυγχάνεται    mild hybrid έκδοση με την ιπποδύναμη να
           στιγμιαία αύξηση της ισχύος λόγω μειωμένων απω-       εκτοξεύεται στα 155 άλογα και η ροπή στα 240
                                                                 Nm, από 140 και 210.
           λειών ενέργειας, εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά και
           μείωση των εκπομπών ρύπων από τον θερμικό κι-          Το καλύτερο όμως είναι άλλο… Λόγω του τρόπου
           νητήρα.                                               φορολόγησης των υβριδικών στην ελληνική αγορά,
            Ας δούμε όμως τι συμβαίνει στην πράξη σύμφωνα        το ακριβότερο σε κόστος υβριδικό των 48 Volt έρ-
           με τις δικές μας μετρήσεις:                           χεται σε καλύτερη τιμή από το απλό diesel!

                                                                  Για την ακρίβεια από 24.990 ευρώ κοστίζει στην
              Εσείς λοιπόν αν είχατε την επιλογή να αγοράσετε το   εξοπλιστική  έκδοση  Upgrade,  ενώ  στην  αντίστοι-
           ίδιο μοντέλο με και χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα τι θα   χη με τον 1,6 D των 136 PS κοστίζει 25.790 ευρώ.
           επιλέγατε και γιατί; Πόσο παραπάνω θα πληρώνατε για   Βεβαίως αυτό μπορεί να διαφέρει από εταιρεία σε
                               να το έχετε;
                                                                 εταιρεία. Για παράδειγμα το Ignis των 90 ίππων στη
                                                                 έκδοση GLX κοστίζει 11.523, ενώ με την προσθήκη
            Πρόσφατα  δοκιμάσαμε  το  Kia  Sportage  με  τον     του  ήπιου  υβριδικού  συστήματος  κοστίζει  12.350
           diesel κινητήρα 1,6 λτ. 136 ίππων σε συνδυασμό        ευρώ.
           με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Συγκριτικά με το      Τέλος, προσθέστε στη μαθηματική συνάρτηση κό-
           ίδιο μοντέλο χωρίς το σύστημα 48V, το 0-100 χλμ./     στους  πως  οι  μειωμένοι  ρύποι  συνεπάγονται  και

           ώρα έρχεται 0,1 δλ. γρηγορότερα ενώ λίγο καλύ-
                                                                 μειωμένα τέλη… n

 NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14