Page 3 - Daily 2019_08_28
P. 3

NONPAPER





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
          Ποια ηλεκτρονικά έκαναν τα αυτοκίνητα



          χειρότερα;                                                                 Κοινοποίηση            Σχόλια




                  ταν το ABS αποφασίστηκε ότι θα είναι στά-          Αλήθεια, υπάρχει τεχνολογία που αντί να
                  νταρ σε όλα τα αυτοκίνητα σχεδόν 15 χρόνια          κάνει τα αυτοκίνητα καλύτερα, τα έκανε
          Όπριν, είχε γίνει χαμός. Πόσοι έλεγαν ότι είναι            χειρότερα; Ποια τεχνολογική εξέλιξη σας
          επικίνδυνο, ότι παίρνει από τον έλεγχο του οδηγού             έκανε να βρίζετε τα καινούργια και να

          τα φρένα; Πόσοι έλεγαν ότι δεν τα καταφέρνει τόσο
          καλά όσο οι ίδιοι στο να ξεμπλοκάρει τους τροχούς                 νοσταλγείτε τα παλιότερα μοντέλα;
          και να «επιστρέφει» το τιμόνι στον οδηγό; Και πόσα      Αυτό που όμως κανείς δεν φαίνεται να έχει ξεπε-
          άλλα είχαν ειπωθεί, πόσοι είχαν ζητήσει να υπάρχει    ράσει, είναι η αντικατάσταση της ντίζας του γκαζιού
          κουμπί που να το απενεργοποιεί και άλλα τέτοια. Χα-   με  ηλεκτρική.  Το  «throttle-by-wire»  όπως  λέγεται,
          μός.                                                  στα  ελληνικά  μεταφράζεται  ακριβώς  στο  αντίθετο
                                                                από αυτό που σημαίνει. Δηλαδή δεν γίνεται μέσω
                                                                «σύρματος» (wire) αλλά μέσω ηλεκτρικού/ηλεκτρο-
                                                                νικού καλωδίου (wire), δηλαδή δεν υπάρχει μηχανι-
                                                                κή σύνδεση του πεντάλ με την πεταλούδα. Αντίθε-
                                                                τα η πεταλούδα ανοίγει όσο της πει το «πρόγραμμα»
                                                                που τρέχει η μονάδα ελέγχου.

                                                                  Γιατί  τόση  πολυπλοκότητα;  Απλά  για  τον  έλεγχο
                                                                της κατανάλωσης και των ρύπων. Εσύ μπορεί να πα-
                                                                τάς σανίδα το γκάζι, αν το μοτέρ όμως υποχρεώνεται
            Χαμός είχε γίνει και με το ESP, ειδικά σε αυτοκί-   να λειτουργήσει έτσι ώστε να παράγει υψηλούς ρύ-
          νητα που οι κατασκευαστές αποφάσισαν ότι δεν θα       πους, τότε το γκάζι μετριάζεται μέχρι να φτάσει ο κι-
          απενεργοποιείται πλήρως. Και μετά ήρθαν τα τιμό-      νητήρας τις ωφέλιμες στροφές. Είναι αυτό το «πνίξι-

          νια. Πήγαμε από υδραυλικά σε ηλεκτρικά, και φυσι-     μο» του μοτέρ μετά από κάθε αλλαγή (που πέφτουν
          κά πέρασε μία περίοδος που το τιμόνι ήταν σαν χει-    οι στροφές). Εκεί που πατάς και δεν γίνεται τίποτα.
          ριστήριο παιχνιδομηχανής. Καμία επιστροφή, καμία      Και φυσικά σε σχέση με τη ντίζα, η διαφορά είναι τε-
          πληροφόρηση στον οδηγό για το που κοιτούν οι τρο-     ράστια, οπότε ακόμη και σήμερα μιλάμε για απόκρι-
          χοί και τι βρίσκεται από κάτω τους.                   ση, δύναμη, ή ακόμη και ασφάλεια. n
            Αυτό φυσικά δεν ήταν παράλογο και ακόμη και σή-
                                                                   Ισχύει κάτι από αυτά; Ή είναι συνήθεια όπως το τι-
          μερα, παρόλη τη σημαντική βελτίωση, πολλοί ανα-        μόνι; Εσείς ακόμη βρίζετε για την αλλαγή που επέ-
          πολούν την εποχή του υδραυλικού, κι ας ήταν βαρύ-      φερε κάποια τεχνολογία; Ποια; Και τελικά πόσο ενο-

          τερο και έκαιγε πιο πολύ καύσιμο.                              χλητικό είναι το ηλεκτρονικό γκάζι;


           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8