Page 3 - Daily 2019_08_28
P. 3
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ποια ηλεκτρονικά έκαναν τα αυτοκίνητα
χειρότερα; Κοινοποίηση Σχόλια
ταν το ABS αποφασίστηκε ότι θα είναι στά- Αλήθεια, υπάρχει τεχνολογία που αντί να
νταρ σε όλα τα αυτοκίνητα σχεδόν 15 χρόνια κάνει τα αυτοκίνητα καλύτερα, τα έκανε
Όπριν, είχε γίνει χαμός. Πόσοι έλεγαν ότι είναι χειρότερα; Ποια τεχνολογική εξέλιξη σας
επικίνδυνο, ότι παίρνει από τον έλεγχο του οδηγού έκανε να βρίζετε τα καινούργια και να
τα φρένα; Πόσοι έλεγαν ότι δεν τα καταφέρνει τόσο
καλά όσο οι ίδιοι στο να ξεμπλοκάρει τους τροχούς νοσταλγείτε τα παλιότερα μοντέλα;
και να «επιστρέφει» το τιμόνι στον οδηγό; Και πόσα Αυτό που όμως κανείς δεν φαίνεται να έχει ξεπε-
άλλα είχαν ειπωθεί, πόσοι είχαν ζητήσει να υπάρχει ράσει, είναι η αντικατάσταση της ντίζας του γκαζιού
κουμπί που να το απενεργοποιεί και άλλα τέτοια. Χα- με ηλεκτρική. Το «throttle-by-wire» όπως λέγεται,
μός. στα ελληνικά μεταφράζεται ακριβώς στο αντίθετο
από αυτό που σημαίνει. Δηλαδή δεν γίνεται μέσω
«σύρματος» (wire) αλλά μέσω ηλεκτρικού/ηλεκτρο-
νικού καλωδίου (wire), δηλαδή δεν υπάρχει μηχανι-
κή σύνδεση του πεντάλ με την πεταλούδα. Αντίθε-
τα η πεταλούδα ανοίγει όσο της πει το «πρόγραμμα»
που τρέχει η μονάδα ελέγχου.
Γιατί τόση πολυπλοκότητα; Απλά για τον έλεγχο
της κατανάλωσης και των ρύπων. Εσύ μπορεί να πα-
τάς σανίδα το γκάζι, αν το μοτέρ όμως υποχρεώνεται
Χαμός είχε γίνει και με το ESP, ειδικά σε αυτοκί- να λειτουργήσει έτσι ώστε να παράγει υψηλούς ρύ-
νητα που οι κατασκευαστές αποφάσισαν ότι δεν θα πους, τότε το γκάζι μετριάζεται μέχρι να φτάσει ο κι-
απενεργοποιείται πλήρως. Και μετά ήρθαν τα τιμό- νητήρας τις ωφέλιμες στροφές. Είναι αυτό το «πνίξι-
νια. Πήγαμε από υδραυλικά σε ηλεκτρικά, και φυσι- μο» του μοτέρ μετά από κάθε αλλαγή (που πέφτουν
κά πέρασε μία περίοδος που το τιμόνι ήταν σαν χει- οι στροφές). Εκεί που πατάς και δεν γίνεται τίποτα.
ριστήριο παιχνιδομηχανής. Καμία επιστροφή, καμία Και φυσικά σε σχέση με τη ντίζα, η διαφορά είναι τε-
πληροφόρηση στον οδηγό για το που κοιτούν οι τρο- ράστια, οπότε ακόμη και σήμερα μιλάμε για απόκρι-
χοί και τι βρίσκεται από κάτω τους. ση, δύναμη, ή ακόμη και ασφάλεια. n
Αυτό φυσικά δεν ήταν παράλογο και ακόμη και σή-
Ισχύει κάτι από αυτά; Ή είναι συνήθεια όπως το τι-
μερα, παρόλη τη σημαντική βελτίωση, πολλοί ανα- μόνι; Εσείς ακόμη βρίζετε για την αλλαγή που επέ-
πολούν την εποχή του υδραυλικού, κι ας ήταν βαρύ- φερε κάποια τεχνολογία; Ποια; Και τελικά πόσο ενο-
τερο και έκαιγε πιο πολύ καύσιμο. χλητικό είναι το ηλεκτρονικό γκάζι;
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
3