Page 8 - Daily 2019_09_04
P. 8

NONPAPER                                                                                   Κοινοποίηση





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                        Σχόλια

           Μήπως παραείναι καλά τα



           καινούργια;                       Μήπως παραείναι καλά τα καινούργια αυτοκίνητα και δεν κάνουν

                                                καλό στους κατασκευαστές τους γιατί τα κρατάμε περισσότερο;
                                                                                                      Εσείς τι λέτε;

                                                                 κύκλο ζωής. Δηλαδή 8 με δέκα χρόνια. Δηλαδή αγο-
                                                                 ράζουν κάθε επόμενη γενιά ενός μοντέλου, αν φυσικά
                                                                 μείνουν στην ίδια μάρκα.
                                                                  Όταν τα αυτοκίνητα στη δεκαετία τους όμως ακόμη
                                                                 είναι σαν καινούργια, πολύς κόσμος δεν βλέπει το
                                                                 όφελος να αλλάξει. Ειδικά αν είναι αξιόπιστα, έχουν
                                                                 σύγχρονη σχεδίαση και δεν υστερούν τεχνολογικά.

                                                                  Η παράταση της ιδιοκτησίας φαίνεται ότι οφείλεται
               σχύουν ακόμη τα ρητά «κάθε πέρσι και καλύτε-      κυρίως στο ότι τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια δεν

               ρα» και «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά»;  Ή μήπως   έχουν αλλάξει αρκετά και είναι ιδιαίτερα καλοφτιαγ-
           Ιισχύει το αντίθετο, ότι δηλαδή τα αυτοκίνητα σήμε-   μένα, αξιόπιστα και οικονομικά. Αν ο ιδιοκτήτης τους
           ρα είναι τόσο καλοφτιαγμένα που κάνουν ζημιά στους    περάσει τον σκόπελο του μεγάλου σέρβις και το πα-
           κατασκευαστές τους γιατί τα κρατάμε περισσότερο;      κέτο  λάστιχα-φρένα-αμορτισέρ-ιμάντα,  τότε  πολλά
            Τα στοιχεία δείχνουν πως ο μέσος όρος των στόλων     αυτοκίνητα ανοίγουν μπροστά τους άλλα πέντε χρό-
           αυτοκινήτων παγκοσμίως ανεβαίνει. Εντάξει, δε μιλά-   νια ζωής χωρίς πολλά έξοδα συντήρησης.
           με για την Ελλάδα που η αγορά αυτοκινήτου περνάει      Ειδικά με την αγορά να είναι ενήμερη με τις τά-
           κρίση εδώ και δέκα χρόνια με αποτέλεσμα η ηλικία του   σεις  και  να  προτιμά  επίκαιρες  τεχνολογίες,  όπως

           στόλου να ξεπερνά τα 17 χρόνια, αλλά για τις άλλες χώ-  έγινε με το ντίζελ πριν δέκα χρόνια που τώρα αρχί-
           ρες όπου η κρίση πέρασε ή δεν ακούμπησε.              ζει και φεύγει από τη «μόδα», ή όπως γίνεται με τα
            Έτσι η Ευρώπη αγγίζει τα 11 έτη ακόμη και σε αγορές   υβριδικά σήμερα, που θα παραμείνουν τεχνολογι-
           με υψηλά ποσοστά λήζινγκ, όπου μεγάλο μέρος του       κά σύγχρονα και στην επόμενη δεκαετία, είναι πλέ-
           στόλου αλλάζει κάθε 2 ή τρία χρόνια. Στην Αμερική ο   ον δύσκολο να αποχωριστεί κανείς το αυτοκίνητό
           μέσος όρος είναι ήδη πάνω από τα 11 χρόνια.           του, εκτός και αν η απόκτηση καινούργιου είναι ιδι-
            Το μάρκετινγκ των εταιρειών θέλει τους αγοραστές λή-  αίτερα δελεαστική. n
           ζινγκ να αλλάζουν αυτοκίνητο στη διετία, το πολύ στα
           τρία χρόνια. Αυτός είναι και ο χρόνος με τον οποίο συ-    Είναι όμως «πρόβλημα» ότι τα αυτοκίνητα που
           μπίπτει ο κύκλος ανανέωσης των μοντέλων στο πρώτο       φτιάχνουν οι κατασκευαστές είναι ή μάλλον πα-

           λήφτινγκ. Δηλαδή περιμένουν οι αγοραστές λήζινγκ να    ραείναι καλά; Ή φταίει κάτι άλλο που ο κόσμος τα
           παίρνουν κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται.             κρατάει παραπάνω; Μήπως χρειάζεται περισσότερη
            Για τους ιδιώτες, πάλι η πρόβλεψη είναι πως κρατά-   διαφοροποίηση & καινοτομία; Ή, ειδικά για την Ελ-
           νε το αυτοκίνητό τους λίγο πάνω από έναν ολόκληρο       λάδα, περισσότερα οικονομικά κίνητρα; Τι λέτε;

           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13