Page 8 - Daily 2019_10_02
P. 8

NONPAPER





                 *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

               Ποιες συμπεριφορές προκαλούν                                                               Κοινοποίηση


               συχνότερα τροχαία;                                                                               Σχόλια




               Ποιες συμπεριφορές στο δρόμο πρέπει

               να θεωρούμε αντικοινωνικές και να τις
               καταδικάζουμε;

                      ως κερδήθηκε η μάχη των νεκρών στην άσφαλ-
                      το σε άλλες χώρες; Πως κατάφεραν να μειώ-
               Πσουν μέσα σε 20 χρόνια τα θανάσιμα τροχαία
               στο ένα τρίτο και η Ελλάδα ακόμη προσπαθεί να πείσει
               τους οδηγούς για τα υποτυπώδη;                        μέχρι να αποτελέσουν αιτία σύγκρουσης ή θανάτου.
                Η αποδοχή της κοινωνίας στις κακές συμπεριφορές       Το 2000 οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να πατάξουν
               είναι η αρχή του προβλήματος. Η βασική αλλαγή που     τους θανάτους στην άσφαλτο, θέτοντας στόχο 50% μεί-
               έλαβε χώρα στα κράτη που μείωσαν τους θανάτους        ωσης σε δέκα χρόνια και ακόμη 50% μέχρι το 2020.

               στην άσφαλτο είχε να κάνει με την περιθωριοποίηση
               των κακών συμπεριφορών, την αναγωγή τους σε αντι-         Ποιες συμπεριφορές πρέπει να βλέπουμε ως
               κοινωνική συμπεριφορά.                                αντικοινωνικές στο δρόμο; Ποιες πρέπει να απομο-
                Στα μάτια του Βρετανού οδηγού, το να πιείς και να    νωθούν και να αντιμετωπίζονται ως απόπειρες δο-
               πιάσεις το τιμόνι είναι εξίσου αντικοινωνικό και εγκλη-  λοφονίας; Θα γίνουν στη νοοτροπία μας ποτέ ζη-
               ματικό με το να βγεις στο δρόμο με την καραμπίνα και   τήματα όπως το αλκοόλ και η επικίνδυνη οδήγηση
               να πυροβολείς στα τυφλά. Αυτό μειώνει τις πιθανότητες           αντικοινωνικές συμπεριφορές;
               κάποιος οδηγός να συμπεριφερθεί αντιστοίχως γιατί η    Χώρες όπως η Μ. Βρετανία, το Βέλγιο η Ολλανδία,

               κατακραυγή έρχεται από παντού.                        η Γερμανία, η Δανία αλλά και η Γαλλία, πέτυχαν τους
                Τέτοιες συμπεριφορές θεωρήθηκαν μέσα σε λιγότε-      στόχους τους το 2010 και πλέον προχωρούν να πε-
               ρο από 5 χρόνια απαράδεκτες, χρίστηκαν αντικοινωνι-   τύχουν και τον επόμενο στόχο του χρόνου. Η Ελλά-
               κές, απομονώθηκαν και έτσι περιορίστηκαν με σημα-     δα όμως υστερεί σημαντικά. Η μείωση είναι κοντά στο
               ντικά αποτελέσματα. Εκτός από την οδήγηση υπό την     40% από το 2000 μέχρι το 2017 και η Ελλάδα βρίσκε-
               επήρεια ουσιών, συμπεριφορές που πλέον θεωρού-        ται ακόμη ουραγός, στην 23η θέση από τις 28 χώρες
               νται αντικοινωνικές είναι η παραβίαση του κόκκινου,   της ΕΕ.
               του στοπ και του απαγορευτικού.                        Στην Ευρώπη, συμπεριφορές όπως η υπερβολική τα-
                Στην Ελλάδα σε όλα αυτά βάζουμε αστερίσκο και αρ-    χύτητα, η επίδειξη στο δρόμο, η επικίνδυνη οδήγηση, οι
               χίζουμε τα «αν όμως δεν περνάει κανείς» ή «αν είναι   «κόντρες» θεωρούνται το ίδιο με το να πυροβολείς στο

               νύχτα και ο δρόμος άδειος». Έτσι αποδυναμώνεται ο     ψαχνό. Οτιδήποτε αποδεδειγμένα μπορεί να προκαλέ-
               αντικοινωνικός τους χαρακτήρας και δικαιολογούνται
                                                                     σει θάνατο, είναι αντικοινωνικό. n

               NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                                                    8




          #DAILY 02-10-19_ALL.indd   8                                                                            2/10/2019   1:59:18
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13