Page 10 - Ελαστικά - Απρίλιος 2020
P. 10

ΕΛΑΣΤΙΚΑ



               Ζευγάρι ή τετράδα;





                                                                                                            Πολλοί θα
                                                                                                         σπεύσουν να

                                                                                                          πουν πως τα
                                                                                                       λάστιχα πρέπει
                                                                                                          να αλλάζουν

                                                                                                         τέσσερα μαζί.
                                                                                                        Άλλοι θα πουν

                                                                                                    κάποιοι βάζοντας
                                                                                                       και τη ρεζέρβα
                                                                                                    στο παιχνίδι. Ποιο

                                                                                                         είναι όμως το
                                                                                                                σωστό;



                      υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λάστι- πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός,
                      χα που μεταδίδουν την κίνηση και στρίβουν,  όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει
               Ααφήνουν περισσότερη γόμμα στο δρόμο και  να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.
               έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω που γε-
               νικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρήγορες        Τα πίσω θα υστερούν σε πρόσφυ-
               στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία των αυ- ση

               τοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.                     Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα
                Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν       πίσω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα
               αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με       αντιστρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν εί-
               πολύ  «ψωμί»  πάνω  τους.  Ιδανικά  θα  ήθελες  να    ναι το αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη
               κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο       μούρη στη στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρί-
               ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βά-     σει. Η υπερστροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι
               λεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;                    για να διορθωθεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδη-

                Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή           γοί θα βρουν δύσκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι
               είναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο     άπειροι.
               κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά      Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν
               και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με          τα νέα λάστιχα να μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε
               τα φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περίπτωση       αν γλιστρήσει κάτι , να είναι το εμπρός μέρος που
               γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υποστροφής         διορθώνεται απλά και μόνο αφήνοντας αντανακλα-
               δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το αμάξι πά-   στικά το γκάζι. Στο κάτω κάτω, τα παλιά δεν θα εί-
               ει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο.                       ναι  τόσο  φθαρμένα  για  να  μην  έχει  πρόσφυση  ο
                Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το           εμπρός άξονας, ενώ ο πίσω, που είναι και ελαφρύ-
               αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μα-

               ζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και      τερος, κινδυνεύει παραπάνω. n

                                                                   10                                                                                                                     11




          #elastika.indd   10                                                                                     14/5/2020   9:31:27
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15