Page 4 - ANTALLAKTIKA-MAY-2020
P. 4
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;
Είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα του συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη. Που
όμως οφείλεται;
ία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
παρουσιάζονται στο συμπλέκτη είναι το
Μλεγόμενο «πατινάρισμα». Το γλίστρημα Το πρώτο μέρος της μετάδοσης είναι ο συμπλέ-
του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδή- ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο
γηση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επι- βασικός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομο-
κίνδυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει νώνει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων,
όταν η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέ- όταν ο οδηγός αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχά-
κτη το δίσκο και το βολάν δεν είναι στο βαθ- νονται η ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων και η ομαλή
μό που πρέπει και όταν έρχονται τα παραπάνω σύμπλεξη του κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του
εξαρτήματα σε επαφή «πατινάρουν». Το πρόβλη- συστήματος μετάδοσης.
μα αυτό είναι πιο έντονο όταν θέλεις να κινηθείς σε Η φυσιολογική φθορά
δύσκολους δρόμους, όπως σε ανηφόρες ή χωμα-
τόδρομους, όπου το αυτοκίνητο αναγκαστικά χρει- Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα κατα-
άζεται μεγάλη ροπή. στρέφει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. `Αλλω-
στε κανένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο
Γιατί το κάνει αυτό; μάλλον το συγκεκριμένο αντικείμενο που το υλι-
• Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συ- κό του είναι παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τα-
μπλέκτη. Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια κάκια των φρένων. Συνήθως μέσα στην κίνηση
ντίζα ή ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια αφαιρείσαι και δε σηκώνεις το πόδι από το συ-
βλάβη είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή μπλέκτη. Η συγκεκριμένη (κακή) συνήθεια φθείρει
των τμημάτων που συνδέονται. το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.
• Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό μπορεί Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις
να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρό- από το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κί-
πο λιπαίνονται. Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύ- νηση αυτή προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.
τητα τους, ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επα-
φή γλιστρούν.
• Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος. Η
μείωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη
του μηχανισμού
• Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήμα-
τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης
και οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρή-
ση, φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέ-
ον τη σωστή πίεση στο βολάν.
• Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης
φθοράς
4
ANTALLAKTIKA_MAIOS_2020.indd 4 2/6/2020 7:02:55