Page 4 - ANTALLAKTIKA-MAY-2020
P. 4

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
               Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;





               Είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα του συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη. Που
               όμως οφείλεται;

                         ία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που      Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
                         παρουσιάζονται στο συμπλέκτη είναι το

               Μλεγόμενο «πατινάρισμα». Το γλίστρημα                  Το πρώτο μέρος της μετάδοσης είναι ο συμπλέ-
               του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες     κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
               βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδή-        ρός,  υδραυλικός,  ηλεκτροϋδραυλικός  κ.ά.).  Ο
               γηση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επι-       βασικός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομο-
               κίνδυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει        νώνει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων,
               όταν η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέ-          όταν ο οδηγός αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχά-
               κτη το δίσκο και το βολάν δεν είναι στο βαθ-          νονται η ομαλή αλλαγή των ταχυτήτων και η ομαλή
               μό που πρέπει και όταν έρχονται τα παραπάνω           σύμπλεξη του κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του

               εξαρτήματα σε επαφή «πατινάρουν». Το πρόβλη-          συστήματος μετάδοσης.
               μα αυτό είναι πιο έντονο όταν θέλεις να κινηθείς σε   Η φυσιολογική φθορά
               δύσκολους δρόμους, όπως σε ανηφόρες ή χωμα-
               τόδρομους, όπου το αυτοκίνητο αναγκαστικά χρει-        Η  χρήση  όσο  προσεκτικός  κι  αν  είσαι  θα  κατα-
               άζεται μεγάλη ροπή.                                   στρέφει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. `Αλλω-
                                                                     στε κανένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο
               Γιατί το κάνει αυτό;                                  μάλλον  το  συγκεκριμένο  αντικείμενο  που  το  υλι-

                 •  Γενικό  πρόβλημα  στον  μηχανισμό  του  συ-      κό του είναι παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τα-

               μπλέκτη.  Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια          κάκια των φρένων.  Συνήθως μέσα στην κίνηση
               ντίζα ή ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια    αφαιρείσαι και δε σηκώνεις το πόδι από το συ-
               βλάβη είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή         μπλέκτη. Η συγκεκριμένη (κακή) συνήθεια φθείρει
               των τμημάτων που συνδέονται.                          το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.
                 • Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό μπορεί        Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις
               να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρό-     από το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κί-
               πο λιπαίνονται. Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύ-     νηση αυτή προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.

               τητα τους,  ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επα-
               φή γλιστρούν.
                 •  Ελαττωματικό  ελατήριο  διαφράγματος.  Η
               μείωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη
               του μηχανισμού
                 • Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήμα-
               τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης
               και οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρή-
               ση, φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέ-
               ον τη σωστή πίεση στο βολάν.
                 •  Ελαττωματικός  μηχανισμός  αντιστάθμισης

               φθοράς

                                                                   4




          ANTALLAKTIKA_MAIOS_2020.indd   4                                                                        2/6/2020   7:02:55
   1   2   3   4   5   6   7   8   9