Page 4 - SERVICE-MAY-2020
P. 4
SERVICE
Είναι τα αυτόματα Δες το VIDEO
πιο γρήγορα; σκανάροντας ΕΔΩ
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν προς τα αυτόματα. Οι παραδοσιακοί θα πουν ότι
προτιμούν τα μηχανικά. Ποιο από τα δύο όμως είναι πιο γρήγορο;
σως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια Τα αυτόματα κιβώτια είναι το
να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύ- μέλλον
Ίτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χά-
ρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύ- Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώ-
χθηκαν, τα αυτόματα έγιναν πιο αποτελεσματικά. να» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυ-
Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυ- τόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, για-
ξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν τί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο
από 6 ως 9 σχέσεις και σε ορισμένα μοντέλα ακό- κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο
μα και 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδο-
η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, σιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι
ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχό- «πάνε» πιο αργά, ειδικά όταν φορτώνεται πολύ ο
μενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο,
ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκί- τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα
νητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες
ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέ- αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνη-
πουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες το σε ορισμένα μοντέλα τους.
αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυ- Το παραπάνω συμπέρασμα «πονάει», όσους
μεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοι- αγαπούν την χειροκίνητη αλλαγή. Βέβαια
χες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των η ζήτηση, θα την κρατήσει σε κάποιο βαθ-
ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, μό «ζωντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον
αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευ- προς την άλλη κατεύθυνση.
χθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο Για του λόγου το αληθές δες το παρακάτω βί-
του δευτερολέπτου. ντεο. Πρόκειται για ένα DRAG RACE μεταξύ
ενός Audi S3 με αυτόματο κιβώτιο (S-Tronic) και
Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια ενός Volkswagen Golf R με εξατάχυτο χειροκί-
Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κιβώτια ταχυτή- νητο κιβώτιο. Και τα 2 φοράνε κινητήρα 2.0 TSI
των (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα των 310 ίππων και είναι τετρακίνητα. Ποιο θα
χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακό- τερματίσει πρώτο;
μα πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά αυτό-
ματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετά-
δοσης στην περίπτωση των CVT). Γι αυτό πολλοί
κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT
ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα,
τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατα-
νάλωση.
4
SEVICE_LPG_KTEO_MAIOS_2020.indd 4 2/6/2020 6:56:40