Page 4 - SERVICE-MAY-2020
P. 4

SERVICE
               Είναι τα αυτόματα                                                                        Δες το VIDEO



               πιο γρήγορα;                                                                             σκανάροντας ΕΔΩ





               Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν προς τα αυτόματα. Οι παραδοσιακοί θα πουν ότι
               προτιμούν τα μηχανικά. Ποιο από τα δύο όμως είναι πιο γρήγορο;

                    σως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια         Τα αυτόματα κιβώτια είναι το
                    να  ήταν  πραγματικά  και  αναμφίβολα  ταχύ-     μέλλον
               Ίτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χά-
               ρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύ-      Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώ-
               χθηκαν, τα αυτόματα έγιναν πιο αποτελεσματικά.  να» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυ-
               Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυ- τόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, για-
               ξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν  τί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο

               από 6 ως 9 σχέσεις και σε ορισμένα μοντέλα ακό- κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο
               μα και 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι  γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδο-
               η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση,  σιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι
               ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχό- «πάνε» πιο αργά, ειδικά  όταν φορτώνεται πολύ ο
               μενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές  κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο,
               ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκί- τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα
               νητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά  για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες
               ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέ- αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνη-
               πουν  αρκετά  οικονομική  οδήγηση  και  ήπιες  το σε ορισμένα μοντέλα τους.

               αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυ-            Το παραπάνω συμπέρασμα «πονάει», όσους
               μεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοι- αγαπούν  την  χειροκίνητη  αλλαγή.  Βέβαια
               χες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των  η  ζήτηση,  θα  την  κρατήσει  σε  κάποιο  βαθ-
               ταχυτήτων,  είναι  ένας  ακόμα  που  υπερτερούν,  μό «ζωντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον
               αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευ- προς την άλλη κατεύθυνση.
               χθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο          Για του λόγου το αληθές δες το παρακάτω βί-
               του δευτερολέπτου.                                    ντεο.  Πρόκειται  για  ένα  DRAG  RACE  μεταξύ
                                                                     ενός Audi S3 με αυτόματο κιβώτιο (S-Tronic) και
               Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια  ενός Volkswagen Golf R με εξατάχυτο χειροκί-

                 Τα  συνεχώς  μεταβαλλόμενα  κιβώτια  ταχυτή-        νητο κιβώτιο. Και τα 2 φοράνε κινητήρα 2.0 TSI
               των (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα          των 310 ίππων και είναι τετρακίνητα. Ποιο θα
               χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακό-         τερματίσει πρώτο;
               μα  πιο  γρήγορα  από  τα  παραδοσιακά  αυτό-
               ματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετά-
               δοσης στην περίπτωση των CVT). Γι αυτό πολλοί

               κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT
               ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα,
               τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατα-
               νάλωση.

                                                                   4




          SEVICE_LPG_KTEO_MAIOS_2020.indd   4                                                                     2/6/2020   6:56:40
   1   2   3   4   5   6   7   8   9