Page 12 - 06-2020_antallaktika
P. 12

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Πως λειτουργεί «ρολόι» ένα αυτόματο



        σασμάν





        Δες πως με 8 απλές κινήσεις θα βοηθήσεις
        την λειτουργία του αυτόματου σασμάν του
        αυτοκινήτου σου και θα μεγαλώσεις το

        προσδόκιμο ζωής του.


                υτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων
                είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου,
        Ααποτελείται  από  μια  σειρά  αλληλένδετων
        μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο
        του χρόνου και με την εκτεταμένη χρήση.  Η φθο-
        ρά αυτή αν και είναι αναπόφευκτη, είναι πιθανή η
        καθυστέρηση της χάρις τη σωστή χρήση. Ας δούμε  φρένο και στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να

        λοιπόν 8 συμβουλές για την σωστή λειτουργία ενός  ΄΄κρεμάσει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρε-
        αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων.                         νο. Μόνο έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέ-
          1. Δεν θα πρέπει να μπαίνει ο μοχλός επιλο- ση Ρ.
        γής σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνητο είναι προ-           5. Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επι-
        σωρινά σταματημένο. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό  λογής θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι
        λάθος γιατί έτσι δίνεται η εντύπωση πως το όχημα  απότομα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκί-
        τείνει να ξεκινήσει (σπρώχνει)  και ο οδηγός το ζο- νητα από 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσω-
        ρίζει με το φρένο. Αυτό όμως δεν ισχύει, γιατί όταν  ματωμένο εγκέφαλο.
        το φρένο είναι πατημένο σε ακινητοποιημένο όχη-         6. Χρειάζεται προσοχή κάθε φορά που παίρνει
        μα τότε το κιβώτιο αποσυμπλέκει την ταχύτητα και  μπροστά  το όχημα, να έχει  έρθει σε θερμοκρασία

        παραμένει ακινητοποιημένο.                            λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγηση και
          2. Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως,  όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό είναι πολύ
        όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε  σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο του αυτό-
        R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπο- ματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
        νείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέ-        7.  Θα  πρέπει  να  ελέγχεται  τακτικά  η  στάθ-
        ρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.           μη στο αυτόματο κιβώτιο, ιδιαίτερα σε περιπτώ-
           3. Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε  σεις που υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότε-
        D, είτε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημέ- ρα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο υπάρχει δείκτης

        νο το γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με  λαδιού, σε άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να
        στροφές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη  ελεγχθεί από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνερ-
        η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφο- γείο.
        ρα κινούμενα μηχανικά μέρη.                             8. Επίσης, σημαντική είναι και η συντήρηση του
           4. Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα  αυτόματου κιβωτίου. Πρέπει να τηρούνται τα χρονι-
        πρέπει να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει  κά- χιλιομετρικά περιθώρια του κατασκευαστή.
        πρώτα να ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το


                                                            12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17