Page 28 - 06 2020 ELASTIKA
P. 28

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        Πόσο κοστίζουν οι «μουράτες» ζάντες;





        Μπορεί το μάρκετινγκ να κάνει καλά τη δουλειά του και με ένα σετ τεράστιων τροχών να
        νομίζεις ότι αγόρασες «θηρίο», ποιος είναι όμως αυτός που τελικά πληρώνει τη νύφη;

































              ήμερα  έχουν  χορτάσει  τα  αφτιά  όλων  να  νοντας την μετωπική επιφάνεια του αυτοκινή-

              ακούν λάστιχα 245/18/35 σε αυτοκίνητα που  του.  Ακούγεται  αμελητέο,  όμως  μετά  τα  90  χλμ/
        Σκατά βάση είναι οικογενειακά μικρομεσαία ή  ώρα η διαφορά γίνεται σημαντικότατη. Που σημαί-
        μεσαία και απλά φοράνε ένα ισχυρό μοτέρ. Τέτοιες  νει περισσότερη κατανάλωση.
        διαστάσεις ήταν ανήκουστες ακόμη και σε υπεραυ-        Και αυτό χωρίς να αναρωτηθείς το γεγονός ότι
        τοκίνητα όχι πολλά χρόνια πριν.                       λάστιχα  σε  τέτοιες  διαστάσεις  θα  είναι  μάλλον
                                                              σπορ, ούτε καν τούρινγκ, και σίγουρα όχι μειω-
        Αρέσουν, προσελκύουν το μάτι,                         μένης κατανάλωσης. Οι 17άρες και το 225 που

        είναι κατάλληλες για το                               σου έκανε εντύπωση στην έκθεση μπορεί να

        αυτοκίνητό σου;                                       αυξάνουν την κατανάλωση μέχρι και 20% σε
                                                              σχέση με ένα λάστιχο τελείως διαφορετικής
          Είναι αλήθεια, ότι μικρομεσσαία και οικογενειακά    διάστασης. Το μάρκετινγκ κέρδισε. Εσύ μάλλον
        αυτοκίνητα μπορούν «φορέσουν» ζάντες αντίστοι-        έχασες!
        χες με εκείνες που έχουν τα σπορ αυτοκίνητα. Πό-       Και αυτό πριν καν δεις το λογαριασμό στο βουλ-

        σο όμως θα κοστίσει μία τέτοια επιλογή;               κανιζατέρ όταν έρθει η στιγμή της αλλαγής. Γιατί
          Το φαρδύ πέλμα αυξάνει την πρόσφυση, αυ-            σε τέτοιες διαστάσεις ακόμη και η πιο οικονομική
        ξάνει όμως και την τριβή. Που με τη σειρά της αυ-     μάρκα ξεφεύγει πολύ από τα 100 ευρώ το λάστι-
        ξάνει την αντίσταση στην κύλιση. Πράγμα που μετα-     χο. Σε συνδυασμό, και πάλι, με τα σπορ χαρακτη-
        φράζεται σε απαίτηση για περισσότερη ισχύ, μόνο       ριστικά (λόγω μάρκετινγκ, όχι επιδόσεων) και τον
        και μόνο για να τσουλάς! Η κατανάλωση αυξάνεται       υπερυψηλό  δείκτη  ταχύτητας  (260  χλμ./ώρα  σε
        ραγδαία. Ακόμη χειρότερα, το φάρδος του ελα-          μικρομεσαίο με 140 ίππους), η τιμή μιας αλλαγής
        στικού επηρεάζει και την αεροδυναμική, αυξά-          ελαστικών μπορεί να φτάσει και τα 800 ευρώ.


                                                            28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33