Page 24 - 06 2020 ELASTIKA
P. 24
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζευγάρι ή τετράδα;
Πολλοί θα σπεύσουν να πουν πως τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν τέσσερα μαζί. Άλλοι θα
πουν κάποιοι βάζοντας και τη ρεζέρβα στο παιχνίδι. Ποιο είναι όμως το σωστό;
υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λά- πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδη-
στιχα που μεταδίδουν την κίνηση και γός, όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ
Αστρίβουν, αφήνουν περισσότερη γόμμα θέλει να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει
στο δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από το γκάζι.
τα πίσω που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο
σε γρήγορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλει- Τα πίσω θα υστερούν σε
οψηφία των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα. πρόσφυση
Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα
αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα πίσω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλη-
με πολύ «ψωμί» πάνω τους. Ιδανικά θα ήθελες να μα αντιστρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν
κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο είναι το αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη
ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα: Που θα βά- μούρη στη στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρί-
λεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω; σει. Η υπερστροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι
Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή εί- για να διορθωθεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδη-
ναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο γοί θα βρουν δύσκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι
κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά άπειροι.
και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με τα Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν
φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περίπτωση τα νέα λάστιχα να μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε
γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υποστρο- αν γλιστρήσει κάτι, να είναι το εμπρός μέρος που
φής δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το διορθώνεται απλά και μόνο αφήνοντας αντανακλα-
αμάξι πάει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο. στικά το γκάζι. Στο κάτω κάτω, τα παλιά δεν θα εί-
Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το ναι τόσο φθαρμένα για να μην έχει πρόσφυση ο
αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μα- εμπρός άξονας, ενώ ο πίσω, που είναι και ελα-
ζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και
φρύτερος, κινδυνεύει παραπάνω.
24