Page 22 - 07_2020 ANTALLAKTIKA
P. 22

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ                                                                                                            ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        10 «παγίδες» των μεταχειρισμένων





        Δες ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες για να μην την πατήσεις




        1. Φθορά στο κιβώτιο ταχυτήτων                        τέρ. Μία συχνή βλάβη είναι το κάψιμο του μοτέρ
          Είτε είναι αυτόματο, είτε μηχανικό, το κιβώτιο τα- από την εκτεταμένη χρήση.
        χυτήτων θα φθαρεί με την πάροδο του χρόνου και  8. Διαρροή ή και η έλλειψη φρέον στο σύστημα
        με την εκτεταμένη χρήση.                              κλιματισμού
        2. Έλεγχος στα φρένα και στα υλικά τριβής              Οι βλάβες στο σύστημα a/c είναι πολύ συχνές και
          Η πιο συνηθισμένη και αναπόφευκτη φθορά από  οφείλονται σε πολλές αιτίες όπως κάποια  διαρροή
        την καθημερινή και συνεχή χρήση του συστήματος  του αερίου φρέον ή η έλλειψη του, αιτία συχνά απο-

        πέδησης είναι εκείνη των δίσκων, αλλά και των υλι- τελεί έναν από τους βασικούς λόγους για την κακή
        κών τριβής.                                           λειτουργία του κλιματιστικού.
        3. Οι βλάβες στο δίσκο                                9. Καμένη φλάντζα κεφαλής
          Η χρήση όσο προσεκτικοί κι αν είμαστε φθείρει        Η φλάτζα κεφαλής συμβάλει στην θωράκιση της
        το δίσκο του συμπλέκτη. Συνήθως μέσα στην κίνη- διαδικασίας συμπίεσης και αποτρέπει την μίξη νε-
        ση αφαιρούμαστε και δε σηκώνουμε το πόδι από το  ρού με τα λάδια μηχανής. Αν καεί τότε δημιουργεί
        συμπλέκτη. Η συγκεκριμένη (κακή) συνήθεια φθεί- δυσλειτουργία και μικρή απόδοση του κινητήρα. Τα
        ρει το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.                       συμπτώματα της βλάβης είναι η εμφάνιση λευκού
        4. Ζημιές στα ηλεκτρονικά μέρη                        καπνού και οι διαρροές λαδιού
          Με την τεχνολογία συνεχώς να αναπτύσσεται, εί- 10. Πρόβλημα στη βαλβίδα ανακύκλωσης καυ-

        ναι φυσικό να εξελίσσονται και τα ηλεκτρονικά μέ- σαερίων (EGR)
        ρη  του  αυτοκινήτου.  Πλέον  όλες  σχεδόν  οι  λει-   Η τοποθέτηση της  βαλβίδας ανακύκλωσης καυ-
        τουργίες του αυτοκινήτου στηρίζονται σε ηλεκτρικά  σαερίων έχει ως στόχο την μείωση των ρύπων και
        συστήματα. ‘Aρα αναπόφευκτες θα είναι και οι φθο- της  θερμοκρασίας  του  θαλάμου  καύσεως.  Με  το
        ρές τους, πόσο μάλλον σε μεταχειρισμένα αυτοκί- καιρό οι βαλβίδες μπλοκάρονται ή κολλάν. Μπορεί-
        νητα.                                                 τε να αναγνωρίσετε την βλάβη αν είναι αναμμένο το
        5. Βλάβες στο τούρμπο και στο κέλυφος του             λαμπάκι της μηχανής ή όταν το αυτοκίνητο  βγάζει
          Τις  πιο  πολλές  φορές,  οι  βλάβες  στο  τούρμπο,  έντονο καφέ ή άσπρο καπνό μόνιμα

        αφορούν το κέλυφος του. Αυτό συμβαίνει επειδή
        συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη θερ-
        μοκρασία.
        6. Πρόβλημα στο δυναμο
          Το  δυναμό φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρί-
        ας και την τροφοδοσία στις καταναλώσεις του αυ-
        τοκινήτου. Το πιο συχνό πρόβλημα αφορά το σπά-
        σιμο του ιμάντα στον οποίο το δυναμό στηρίζει την
        βασική του.
         7. Καμένα μοτέρ παράθυρων

          Στις μέρες μας όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν ηλε-
        κτρονικά παράθυρα, τα οποία λειτουργούν με μο-

                                                           22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27