Page 24 - 07_2020 ANTALLAKTIKA
P. 24

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ                                                                                                            ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Πως θα προστατεύσετε τον καταλύτη





        Είναι από τα πιο σημαντικά μέρη του συστήματος εξαγωγής.
        Δείτε πως δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα.

                 ποφύγετε  την  αυξομείωση  της  θερμο- φθορά, αφού αλλάζει την ενδεδειγμένη αναλογία
                 κρασίας  του  καταλύτη  για  να  μην  έχου- του μείγματος αέρα-καυσίμου.
        Α με  ανεπιθύμητες  φθορές!  Οι  απότο-                Επιπροσθέτως όταν κινούμαστε με σχεδόν άδειο

        μες  αλλαγές  θερμοκρασίας  είναι  μία  από  τις  ρεζερβουάρ η ακανόνιστη παροχή καυσίμου επίσης
        βασικές  αιτίες  που  φθείρουν  πρόωρα  τον  κατα- αλλάζει την ενδεδειγμένη αναλογία του μείγματος
        λύτη.  Οι  θερμοκρασίες  που  αναπτύσσονται  φτά- αέρα - καυσίμου.
        νουν  και  τους  800  βαθμούς  Κελσίου.  Αν  το  αυ-   Τέλος  η  προσπάθεια-  πάνω  από  4-5  φορές-  να
        τοκίνητο  για  παράδειγμα  περάσει  από  νερά,  η  βάλουμε εμπρός τον κινητήρα θα προκαλέσει πρό-
        απότομη  αλλαγή  θερμοκρασίας  θα  τον  βλάψει.  βλημα στον καταλύτη γιατί περνάει άκαυτη βενζίνη
          Επιπλέον αν μετά από μεγάλη διαδρομή -όταν  στην εξάτμιση.
        ο καταλύτης έχει υπερθερμανθεί- σβήσουμε αμέ-          Ποτέ νεκρά στη κατηφόρα για να αποφύγουμε τη

        σως  τον  κινητήρα,  η  θερμοκρασία  του  καταλύτη  φθορά του καταλύτη και να έχουμε έλεγχο στο αυ-
        πέφτει απότομα με αποτέλεσμα την πρόωρη φθο- τοκίνητο!
        ρά.                                                      Δεν πρέπει να επιλέγεται νεκρά στο κιβώτιο τα-
          Κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξετε είναι η οδή- 1χυτήτων, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφο-
        γησή σας. Λόγω θέσης, αποτελεί τμήμα του συστή- ρικό δρόμο.
        ματος εξάτμισης στο κάτω μέρος του αμαξώματος,
        είναι  ευάλωτος  σε  χτυπήματα.  Έτσι  ένα  χτύπημα       Θα πρέπει να υπάρχει μια ολιγόλεπτη... υπομονή
        στην εξάτμιση μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μη  2στο πάτημα του γκαζιού. Μέχρι το μοτέρ να φτά-
        ορθή λειτουργία του.                                  σει στη σωστή θερμοκρασία καλό είναι να μην ανε-
          Η αλλαγή ή η κακή ρύθμιση του συστήματος τρο- βάζουμε έντονα ρυθμό περιστροφής στον κινητήρα.

        φοδοσίας καυσίμου μπορεί επίσης να προκαλέσει
                                                                                          Δε  βάζουμε  μπροστά
                                                                                      3ποτέ καταλυτικό αυτο-
                                                                                      κίνητο σπρώχνοντάς το.


                                                                                          Πρέπει μετά από μεγά-
                                                                                      4λο  ταξίδι  το  όχημα  να
                                                                                      δουλεύει για κάποιο μικρό

                                                                                      χρονικό διάστημα στο ρε-
                                                                                      λαντί,  ώστε  να  επανέλθει
                                                                                      στη  φυσιολογική  θερμο-
                                                                                      κρασία λειτουργίας.


                                                                                          Στο ξεκίνημα του κινη-
                                                                                      5τήρα δεν πρέπει να πα-
                                                                                      τάει ο χρήστης το γκάζι.


                                                           24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29