Page 20 - 07_2020 SERVICE
P. 20

SERVICE

        Kαίει λάδια ή τα χάνει;




        Βλέπεις άσπρο καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση. Μάλλον το λιπαντικό καίγεται μαζί

        με την βενζίνη. Δες τι πρέπει να κάνεις.

        Πως θα το ελέγξεις                                    στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει.
                                                              Μπορούμε, βάζοντας απλά το χέρι μας στη βάση του
          Για να ελέγξεις την ποσότητα του λιπαντικού στον κι-  φίλτρου, να διαπιστώσουμε αν από εκεί φεύγουν λά-

        νητήρα, αρκεί να κοιτάξεις το σχετικό δείκτη. Το χε-  δια. Αν όντως αυτό ευθύνεται για τη διαρροή, τότε θα
        ρούλι του έχει συνήθως κίτρινο χρώμα και στη βάση     πρέπει να το αντικαταστήσετε.
        του φέρει ειδική ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχι-
        στη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα. Για να γίνει ο   3) Τα «καίει» ο κινητήρας
        έλεγχος με ακρίβεια, βγάλε το δείκτη, καθάρισε τον
        με ένα καθαρό πανί, βάλε τον πάλι στη θέση του για     Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα εί-
        λίγα δευτερόλεπτα και ξαναβγάλε για να δεις την έν-   ναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια περνούν
        δειξη.                                                στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καίγονται μαζί με
          Αν διαπιστώσεις πως η στάθμη του λιπαντικού βρί-    τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για την τρίτη πιο πι-
                                                              θανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ όσον δεις πως δε
        σκεται κάτω από τη κατώτερη ένδειξη του δείκτη τότε   διαρρέουν από το κάρτερ ή από το φίλτρο. Για να εί-
        σημαίνει πως από κάπου υπάρχει διαρροή.
                                                              σαι ακόμη πιο σίγουρος, ότι αυτό είναι που συμβαίνει
        Που μπορεί να οφείλεται                               στο αυτοκίνητό σου, μπορείς να ελέγξεις τα μπουζί.
        η διαρροή;                                            Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχεις αλλάξει πρό-
                                                              σφατα, τότε σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια. Σε
        1) Η βάση του κάρτερ                                  ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί «βρέχεται» από

          Στα περισσότερα συνεργεία, για να σου αλλάξουν      λάδι, δε θα δίνει σπινθήρα, οπότε δε θα δουλεύει και
        λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, ώστε     κάποιος κύλινδρος, δηλαδή θα «ρετάρει». Τέλος, πά-
        να αδειάσουν και τα «κατακάθια» και στη συνέχεια να   λι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο
        μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του κινητήρα. Πρό-    είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση.
        κειται για μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύ-  Στην περίπτωση αυτή, συμβουλέψου κάποιον ειδικό.
        κολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συ-    Αν έχεις προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί

        νέπεια να προκαλείται διαρροή. Για αυτό πρέπει να     μία αλλαγή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετι-
        επισημαίνουμε στον άνθρωπο που αλλάζει τα λάδια,      κά θα πρέπει να κάνεις κανονικό ρεκτιφιέ.
        να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την
        τάπα.

        2) Ελαττωματικό φίλτρο

          Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπο-
        ρούν να διαρρέουν και από ένα ελατ-

        τωματικό  φίλτρο  στον  κινητήρα.  Αν
        το  έχουν  βιδώσει  πολύ  σφιχτά,  από
        την αλλαγή θερμοκρασίας το φαινό-
        μενο συστολής-διαστολής μπορεί να



                                                            20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25