Page 22 - 07_2020 SERVICE
P. 22

SERVICE
                                                    SERVI       C E
        Είναι τα αυτόματα πιο γρήγορα;




        Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τείνουν προς τα αυτόματα. Οι παραδοσιακοί θα πουν ότι
        προτιμούν τα μηχανικά. Ποιο από τα δύο όμως είναι πιο γρήγορο;






























             σως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια να  κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακόμα πιο γρήγορα από
             ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από  τα παραδοσιακά αυτόματα (ή επιλέγουν την κατάλλη-
        Ί τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελί- λη σχέση μετάδοσης στην περίπτωση των CVT). Γι αυτό
        ξεις και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτό- πολλοί κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT
        ματα έγιναν πιο αποτελεσματικά. Τα αυτόματα κιβώτια  ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα, τα οποία
        γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Τα σύγχρονα  διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατανάλωση.
        αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις και σε ορι-
        σμένα μοντέλα ακόμα και 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους     Τα αυτόματα κιβώτια είναι το μέλλον
        αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδή-      Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώνα» απο-
        γηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχό-   τελεσματικότητας σε σχέση με το αυτόματο. Είναι εύ-

        μενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτή-    κολο  να  καταλάβει  κανείς,  γιατί  πολλοί  άνθρωποι
        των που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο    πιστεύουν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά ένα αυ-
        προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λο-    τοκίνητο να ξεκινήσει πιο γρήγορα και να επιταχύνει
        γισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομι-    καλύτερα. Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν
        κή οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο    την αίσθηση ότι «πάνε» πιο αργά, ειδικά  όταν φορτώ-
        οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντί-   νεται πολύ ο κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους
        στοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των τα-  ωστόσο, τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέ-
        χυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα    στερα για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρεί-

        σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή τα-    ες αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνητο
        χύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου.    σε ορισμένα μοντέλα τους. Το παραπάνω συμπέρασμα

        Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια                       «πονάει», όσους αγαπούν την χειροκίνητη αλλαγή. Βέ-
                                                              βαια η ζήτηση, θα την κρατήσει σε κάποιο βαθμό «ζω-
          Τα  συνεχώς  μεταβαλλόμενα  κιβώτια  ταχυτήτων  ντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον προς την άλλη
        (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα χειροκίνητα  κατεύθυνση.


                                                            22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27