Page 10 - 08_2020 ANTALLAKTIKA
P. 10

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Τι ξέρεις για το σύστημα μετάδοσης;




        Πως άραγε «μπαίνουν» οι ταχύτητες; Δες από ποια εξαρτήματα αποτελείται το σύστημα

        μετάδοσης και σε τι χρησιμεύει το καθένα.

        Συμπλέκτης                                            όπως το σειριακό, χωρίς συμπλέκτη και το συνεχώς
                                                              μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Παράλληλα το κι-
        Το βασικό μέρος της μετάδοσης και το πιο γνωστό       βώτιο που γνωρίζει, τελευταία, μεγάλη άνθιση είναι

        εξάρτημα της είναι φυσικά ο συμπλέκτης ή αλλιώς       το διπλού συμπλέκτη.
        αμπραγιάζ. Ο ρόλος του είναι να απομονώσει κινη-
        τήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν θες να αλλά-
        ξεις ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται οι     Διαφορικό
        ομαλές αλλαγές και η σύνδεση του κινητήρα με τα        Την περιστροφή των τροχών αναλαμβάνει το σύ-
        υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης. Υπάρ-         στημα  του  διαφορικού,  το  οποίο  αποτελείται  από
        χουν αρκετά είδη συμπλέκτη, τα οποία είναι κατάλ-     γρανάζια. Όταν η κίνηση μεταφέρεται στους μπρο-
        ληλα για διάφορα αυτοκίνητα, αλλά και στυλ οδήγη-     στινούς  τροχούς,  δεν  υπάρχει  κεντρικός  άξονας
        σης. Ο πιο συνηθισμένος είναι ο ξηρός συμπλέκτης,     (εφόσον είναι και ο κινητήρας μπροστά) και το δι-
        που τον συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα με       αφορικό βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων.

        χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων , ενώ από την άλ-       Όταν η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς -και ο
        λη τα αυτόματα κιβώτια δουλεύουν με  υδραυλικό.       κινητήρας είναι μπροστά- το κιβώτιο ταχυτήτων με
                                                              το διαφορικό συνδέονται με έναν άξονα.

        Κιβώτιο

          Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα σύστημα το οποίο     Ημιαξόνιο
        επιτρέπει την αλλαγή σχέσης της μετάδοσης του κι-      Είναι υπεύθυνο για την μεταφορά της ροπής από
        νητήρα στους τροχούς και τοποθετείται κοντά στον      το διαφορικό στους κινητήριους τροχούς. Στην ου-
        κινητήρα.  Ανάλογα  με  τη                            σία μιλάμε για ένα αρθρωτό περιστρεφόμενο άξο-
        σχέση  του  κιβωτίου  τα-                             να, ο οποίος βρίσκεται στον εμπρός ή στον πίσω
        χυτήτων, αυξάνονται ή                                  τροχούς, ανάλογα από πού μεταδίδεται η κίνηση.
        μειώνονται  οι  στρο-
        φές  του  κινητήρα

        και  ανάλογα  αυ-
        ξάνεται ή μειώνε-
        ται η ταχύτητα του
        αυτοκινήτου.  Τα
        πιο  διαδεδομένα
        συστήματα  μετά-
        δοσης είναι το μη-
        χανικό και το αυτό-

        ματο.  Τα  τελευταία
        χρόνια  έχουν  εξελι-
        χθεί  νέα  ημιαυτόμα-
        τα συστήματα μετάδοσης


                                                            10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15