Page 6 - 08_2020 ANTALLAKTIKA
P. 6

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Τι ξέρεις για το ABS;




        Πρόκειται για ένα σύστημα που εξελίσσεται διαρκώς και προσφέρει μειωμένη απόσταση
        φρεναρίσματος, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας του αυτοκινήτου.

               ρόκειται  για  ένα  σύστημα  που  εξελίσσεται   Παράλληλα όμως, απαιτούνται και τα εξής:
               διαρκώς και προσφέρει μειωμένη απόσταση   Η καλή κατάσταση των υλικών τριβής του συστή-
        Πφρεναρίσματος, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα  ματος πέδησης
        ασφάλειας του αυτοκινήτου. Το βασικό του χαρα-  Μια λογική φθορά και σωστή πίεση αέρα στα ελα-
        κτηριστικό είναι ότι ρυθμίζει ηλεκτρονικά την πίεση  στικά

        του υγρού φρένων και έχει σαν στόχο τη διατήρη-  Καλή κατάσταση της ανάρτησης και των αναλώσι-
        ση της σταθερότητας του ελέγχου ενός οχήματος,  μων μερών της
        αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών και επι-  Ικανοποιητική ποιότητα ασφάλτου και μόνιμη επα-
        τρέποντας συγχρόνως την εκτέλεση ελιγμών κατά  φή του τροχού με το δρόμο
        το φρενάρισμα.

        Σώζει ζωές!                                           Οι πιο συχνές βλάβες


          Το σημαντικότερο όφελος από τη λειτουργία του       και πως τις βρίσκεις
                                                               Όπως  όλα  τα  συστήματα  έτσι  και  το  ABS  βγά-
        αφορά το γλιστερό οδόστρωμα, αφού επιτρέπει στο       ζει ανά χρονικά διαστήματα κάποιες βλάβες. Αυ-
        αυτοκίνητο να φρενάρει σε όσο πιο κοντινή από-        τές μπορούν να γίνουν στα εξαρτήματα του όπως
        σταση γίνεται, προσφέροντας στον οδηγό τον καλύ-      στους αισθητήρες τροχών, στις ηλεκτρομαγνητικές
        τερο δυνατό έλεγχο του τιμονιού.                      βαλβίδες, στον κινητήρα της αντλίας και στα ρελέ
          Η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του όμως       του κυκλώματος.
        εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των         Παράλληλα οι βλάβες αυτές μπορεί να οφείλονται
        οποίων  και  από  εμάς  τους  ίδιους  τους  οδηγούς,   και  σε  κάποια  χαλαρή  ή  κακής  συνδεσμολογίας

        αφού θα πρέπει να κρατάμε το πεντάλ του φρένου        των καλωδιώσεων ή σε κάποια καμένη ενδεικτική
        συνεχώς πατημένο, με δύναμη και σε καμία περί-        λυχνία.
        πτωση δεν πατάμε και αφήνουμε.
                                                               Όλα τα παραπάνω προβλήματα μπορούν να βρε-
                                                                                                 θούν  με  την
                                                                                                 χρήση  διαγνω-
                                                                                                 στικών  μηχανη-
                                                                                                 μάτων.  Όταν  γί-
                                                                                                 νει  αντιληπτή  η
                                                                                                 βλάβη  θα  πρέ-

                                                                                                 πει  να  επισκευ-
                                                                                                 αστεί  και έπειτα
                                                                                                 να  γίνει  μηδενι-
                                                                                                 σμός  των  βλα-
                                                                                                 βών  από  τη
                                                                                                 μνήμη  της  ηλε-
                                                                                                 κτρονικής μονά-
                                                                                                 δας ελέγχου.


                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11