Page 10 - 09 2020 ACCESSORIES
P. 10
ACCESSORIES
Τι είναι η σκάστρα;
Αυτή η βαλβίδα την οποία στην πιάτσα θα την ακούσετε ως σκάστρα, τοποθετείται
ανάμεσα στην έξοδο του συμπιεστή και την πεταλούδα του γκαζιού.
ι περισσότεροι νομίζουν πως ο ρόλος δουλειά η σκάστρα, εκτονώνοντας την επιπλέον πίε-
της σκάστρας, είναι να κάνει αυτό το χα- ση. Αν δεν υπήρχε η σκάστρα τότε η πίεση θα ανέβαι-
Ορακτηριστικό ήχο, κάθε φορά που παίρ- νε σε δυσθεώρητα επίπεδα με καταστροφικά, για την
νει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Η λειτουρ- τουρμπίνα, αποτελέσματα.
γία της είναι αρκετά πιο σημαντική από αυτό.
Ο τρόπος λειτουργίας της είναι απλός και χρησιμεύ- Τι τύποι σκάστρας υπάρχουν;
ει στο να εκτονώνει τον συμπιεσμένο αέρα που περισ- 1. Ανοιχτού τύπου
σεύει, μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι από το γκάζι, κί- Απελευθερώνει την παραπάνω πίεση στο περι-
νηση που κλείνει την πεταλούδα γκαζιού. Η σκάστρα, βάλλον παράγοντας τον πολυπόθητο ήχο. Δυστυ-
αποβάλλει αυτόν τον αέρα ο οποίος «μαζεύεται» για χώς τα συστήματα μέτρησης αέρα κάποιων αυτο-
τον εξής λόγο: Ακόμα κι όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι κινήτων δεν αντιδρούν καλά σε αυτές τις σκάστρες
του από το γκάζι, λόγο αδράνειας η φτερωτή της τουρ- με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα στο
μπίνας εξακολουθεί και γυρίζει συμπιέζοντας αέρα ο ρελαντί και στις αλλαγές ταχυτήτων.
οποίος θα πρέπει να οδεύσει προς τον κινητήρα. 2. Κλειστού τύπου
Την στιγμή όμως που ο οδηγός έχει αφήσει το πόδι Ανακυκλώνουν τον αέρα και πάλι μέσα στο σύστη-
του από το γκάζι, η κλειστή πεταλούδα δεν επιτρέπει μα εισαγωγής και είναι πιο ήσυχες από τις ανοιχτού
σε αυτόν τον αέρα να περάσει στην πολλαπλή εισαγω- τύπου. Με αυτές η ροή του αέρα διατηρείται στα-
γής. Τότε η πίεση στο σύστημα εισαγωγής αυξάνεται θερή, η φτερωτή επιβραδύνει σταδιακά και ο MAF
τρομερά και πρέπει άμεσα να εκτονωθεί. Εδώ πιάνει σένσορας λειτουργεί κανονικά χωρίς μπερδέματα.
48 49