Page 38 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 38
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Πως θα προστατεύσεις τον καταλύτη σου
Ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της εξάτμισης. Ωστόσο
υπάρχουν «εχθροί» που τον καταστρέφουν! Δες ποιοι είναι και πως θα τον προστατέψεις;
Πως προκαλείται η φθορά τον κινητήρα θα προκαλέσει πρόβλημα στον καταλύ-
τη γιατί περνάει άκαυτη βενζίνη στην εξάτμιση.
Οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας είναι μία από
τις βασικές αιτίες που φθείρουν πρόωρα τον καταλύ- 6 τρόποι για να τον προστατεύσεις
τη. Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται φτάνουν και
τους 800 βαθμούς Κελσίου. Αν το αυτοκίνητο για πα- 1. Δεν πρέπει να επιλέγεται νεκρά στο κιβώτιο τα-
ράδειγμα περάσει από νερά, η απότομη αλλαγή θερ- χυτήτων, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφορι-
μοκρασίας θα τον βλάψει. κό δρόμο.
Κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξεις είναι η οδήγη- 2. Θα πρέπει να υπάρχει μια ολιγόλεπτη... υπομο-
σή σου. Λόγω θέσης, αποτελεί τμήμα του συστήματος νή στο πάτημα του γκαζιού. Μέχρι το μοτέρ να φτά-
εξάτμισης στο κάτω μέρος του αμαξώματος, είναι ευ- σει στη σωστή θερμοκρασία καλό είναι να μην ανε-
βάζουμε έντονα ρυθμό περιστροφής στον κινητήρα.
άλωτος σε χτυπήματα. Έτσι ένα χτύπημα στην εξάτμι- 3. Δε βάζεις μπροστά ποτέ καταλυτικό αυτοκίνη-
ση μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μη ορθή λειτουρ-
γία του. Η αλλαγή ή η κακή ρύθμιση του συστήματος το σπρώχνοντάς το.
τροφοδοσίας καυσίμου μπορεί επίσης να προκαλέ- 4. Πρέπει μετά από μεγάλο ταξίδι το όχημα να
σει φθορά, αφού αλλάζει την ενδεδειγμένη αναλογία δουλεύει για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα στο
του μείγματος αέρα-καυσίμου. Επιπροσθέτως όταν ρελαντί, ώστε να επανέλθει στη φυσιολογική θερ-
κινείσαι με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ η ακανόνιστη μοκρασία λειτουργίας.
παροχή καυσίμου επίσης αλλάζει την ενδεδειγμέ- 5. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περί-
νη αναλογία του μείγματος αέρα - καυσίμου. Τέλος η πτωση βενζίνη με μόλυβδο.
προσπάθεια- πάνω από 4-5 φορές- να βάλεις εμπρός 6. Στο ξεκίνημα του κινητήρα δεν πρέπει να πατά-
ει ο χρήστης το γκάζι.
38