Page 38 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 38

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


        Πως θα προστατεύσεις τον καταλύτη σου





        Ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της εξάτμισης. Ωστόσο
        υπάρχουν «εχθροί» που τον καταστρέφουν! Δες ποιοι είναι και πως θα τον προστατέψεις;

































        Πως προκαλείται η φθορά                               τον κινητήρα θα προκαλέσει πρόβλημα στον καταλύ-

                                                              τη γιατί περνάει άκαυτη βενζίνη στην εξάτμιση.
          Οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας είναι μία από
        τις βασικές αιτίες που φθείρουν πρόωρα τον καταλύ-    6 τρόποι για να τον προστατεύσεις
        τη. Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται φτάνουν και
        τους 800 βαθμούς Κελσίου. Αν το αυτοκίνητο για πα-     1. Δεν πρέπει να επιλέγεται νεκρά στο κιβώτιο τα-
        ράδειγμα περάσει από νερά, η απότομη αλλαγή θερ-      χυτήτων, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφορι-
        μοκρασίας θα τον βλάψει.                              κό δρόμο.
          Κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξεις είναι η οδήγη-    2. Θα πρέπει να υπάρχει μια ολιγόλεπτη... υπομο-

        σή σου. Λόγω θέσης, αποτελεί τμήμα του συστήματος     νή στο πάτημα του γκαζιού. Μέχρι το μοτέρ να φτά-
        εξάτμισης στο κάτω μέρος του αμαξώματος, είναι ευ-    σει στη σωστή θερμοκρασία καλό είναι να μην ανε-
                                                              βάζουμε έντονα ρυθμό περιστροφής στον κινητήρα.
        άλωτος σε χτυπήματα. Έτσι ένα χτύπημα στην εξάτμι-     3. Δε βάζεις μπροστά ποτέ καταλυτικό αυτοκίνη-
        ση μπορεί επίσης να συμβάλλει στη μη ορθή λειτουρ-
        γία του. Η αλλαγή ή η κακή ρύθμιση του συστήματος     το σπρώχνοντάς το.
        τροφοδοσίας  καυσίμου  μπορεί  επίσης  να  προκαλέ-    4.  Πρέπει  μετά  από  μεγάλο  ταξίδι  το  όχημα  να
        σει φθορά, αφού αλλάζει την ενδεδειγμένη αναλογία     δουλεύει για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα στο
        του  μείγματος  αέρα-καυσίμου.  Επιπροσθέτως  όταν    ρελαντί, ώστε να επανέλθει στη φυσιολογική θερ-
        κινείσαι με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ η ακανόνιστη      μοκρασία λειτουργίας.
        παροχή  καυσίμου  επίσης  αλλάζει  την  ενδεδειγμέ-    5. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περί-

        νη αναλογία του μείγματος αέρα - καυσίμου. Τέλος η    πτωση βενζίνη με μόλυβδο.
        προσπάθεια- πάνω από 4-5 φορές- να βάλεις εμπρός       6.  Στο ξεκίνημα του κινητήρα δεν πρέπει να πατά-
                                                              ει ο χρήστης το γκάζι.


                                                            38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43