Page 36 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 36
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Ταμπούρο vs δισκόφρενο : 0-1
Ταμπούρο. O …παππούς των δισκοφρένων. Μπορεί όσο περνάνε τα χρόνια, το
συγκεκριμένο είδος πέδησης να το βλέπουμε όλο και πιο σπάνια και σε μικρού κυβισμού
οχήματα, δεν παύει όμως να υπάρχει. Πάμε λοιπόν…
Σιαγο… τι; μουίτ) είναι κολλημένα στις σιαγόνες, οπότε είναι
επιβεβλημένη η αλλαγή όλου του συστήματος μα-
Σιαγόνες. Είναι τοποθετημένες στο εσωτερικό του ζί. Ένα άλλο μειονέκτημα αυτών των φρένων είναι
τύμπανου του ταμπούρου. Είναι δύο και μαζί με η κακή απαγωγή θερμότητας, που έχει σαν συνέ-
τους κυλίνδρους, είναι στερεωμένα όλα μαζί μέσα πεια τη μείωση της αποτελεσματικότητας της πέδη-
στο ταμπούρο, το οποίο βρίσκεται πάνω στον τροχό. σης. Ο συντελεστής τριβής του υλικού ελαττώνεται
Όταν λοιπόν πατάμε το πεντάλ του φρένου, οι σι- με την αύξηση της θερμοκρασίας ή σε μεγάλες τα-
αγόνες πιέζονται από τους κυλίνδρους πάνω στην χύτητες ολίσθησης.
εσωτερική επιφάνεια του ταμπούρου ώστε τα θερ-
μούιτ (υλικό τριβής ανάμεσα στις σιαγόνες και το Πότε πρέπει να τα αλλάξω;
ταμπούρο), να δημιουργήσουν την αναγκαία για την Εδώ φίλος σου είναι το χειρόφρενο. Τα χαρακτη-
πέδηση τριβή και να προκληθεί επιβράδυνση.
ριστικά ΄κλικ΄ που κάνει όταν το τραβάς είναι και η
Ταμπούρο – δισκόφρενο 0-1 ένδειξη σου. Αν δεν χρειάζεται πολλά για να ΄πιά-
σει΄ τότε είναι σε καλό επίπεδο. Αν όμως χρειάζεται
Όντας το παλαιότερο σύστημα πέδησης απέναντι να φτάσεις στο υψηλότερο σημείο που πάει το χει-
στα δισκόφρενα, έχουν και μειονεκτήματα. Το κυρι- ρόφρενο για να ασφαλίσει, τότε πρέπει να περάσει
ότερο εκ των οποίων, είναι ότι τα υλικά τριβής του μία βόλτα από το μηχανικό σου για έλεγχο. Αν επί-
έχουν αισθητά μικρότερη διάρκεια ζωής. Επίσης, η σης στο φρενάρισμα ακούς ήχο σφυρίγματος από
συντήρηση τους και η αλλαγή του υλικού τους εί- τους τροχούς, τότε σίγουρα οι σιαγόνες χρειάζονται
ναι συχνή και δαπανηρή αφού τα υλικά τριβής (θερ- αντικατάσταση.
36