Page 6 - 10 2020 ACCESSORIES
P. 6

ACCESSORIES







        Τούρμπο ή Κομπρέσορας;





        Η µεγάλη µάχη στην υπερτροφοδότηση του κινητήρα. Μετά από δεκαετίες, έχουµε

        πλέον νικητή, που δεν είναι άλλος από το τούρµπο. Γιατί όµως κατάφερε να
        επικρατήσει;


                ς πάρουµε όµως τα πράγµατα από την αρχή.  κυριαρχούσαν δύο τεχνολογίες. Από τη µία είναι
                Ο βαθµός απόδοσης ενός κινητήρα εσωτε- το τούρµπο, που χρησιµοποιεί την ταχύτητα και τη
        Αρικής καύσης εξαρτάται κυρίως από την πο- θερµική  ενέργεια  των  καυτών  (και  επεκτεινόµε-
        σότητα καυσίµου που µπορεί να «κάψει» και από το  νων) καυσαερίων που βγαίνουν από τους κυλίν-
        πόσο άµεσα µπορεί να µετατρέψει τη θερµική ενέρ- δρους του κινητήρα για να γυρίσουν έναν στρόβι-

        γεια (που παράγεται από την καύση) σε µηχανική.  λο. Ο στρόβιλος αυτός οδηγεί ένα µικρό συµπιεστή
        Ωστόσο το καύσιµο για να «καεί» χρειάζεται αέρα  (ή φτερωτή) που µε τη σειρά του ανακυκλώνει πε-
        και συγκεκριµένα οξυγόνο, άρα η απόδοση εξαρ- ρισσότερο αέρα στον κινητήρα.
        τάται σε πολύ µεγάλο βαθµό και από την ποσότητα        Από  την  άλλη  είναι  ο  κοµπρέσορας,  o  οποίος
        του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα.                συνδέεται µε τον κινητήρα µέσω ιµάντα, συνεπώς
                                                              ο βαθµός συµπίεσης του αέρα είναι αλληλένδετος
        Δύο τεχνολογίες                                       µε τον ρυθµό περιστροφής του κινητήρα. `Aρα όσο

        με βίους παράλληλους                                  ανεβαίνουν οι στροφές, τόσο αυξάνεται και η συ-
                                                              µπίεση του αέρα.
          Στη  µάχη  της  υπετροφοδότησης  για  δεκαετίες





































                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11