Page 8 - 10 2020 ACCESSORIES
P. 8

ACCESSORIES













































        Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα                       ονέκτηµά του, αφού έτσι δηµιουργούνται περισσό-
                                                              τερες τριβές, άρα περισσότερες απώλειες, µε απο-
          Και οι δύο τεχνολογίες έχουν τα θετικά και τα αρ-   τέλεσµα λιγότερη τελική ιπποδύναµη.
        νητικά τους. Για παράδειγµα, το µεγαλύτερο µειο-
        νέκτηµα του τούρµπο είναι η καθυστέρησή του, το       Τελικά ποιος είναι ο νικητής;
        λεγόµενο turbo lag. Όταν δηλαδή πατηθεί το γκάζι,
                                                               Η απάντηση δίνεται από τους ίδιους τους κατα-
        περνά ένας απειροελάχιστος χρόνος µέχρι η τουρ-       σκευαστές  αυτοκινήτων,  οι  οποίοι  προτιµούν  το
        µπίνα να ανεβάσει πίεση, µε αποτέλεσµα το αυτοκί-     τούρµπο. Ο λόγοι είναι απλοί: Συγκρίνοντας τα δύο
        νητο να επιταχύνει µε καθυστέρηση. Το φαινόµενο

        αυτό,  ωστόσο,  συναντάται  σε  παλιάς  τεχνολογί-    συστήµατα, το τούρµπο υπερτερεί σε σχέση µε τον
        ας turbo µοντέλα (10ετίας και πάνω). Τα καινούρια     κοµπρέσορα σε κόστος κατασκευής, βάρος και θό-
        µοντέλα έχουν τουρµπίνες µε εξελιγµένες φτερω-        ρυβο.  Με  την  πάροδο  των  ετών  οι  κοµπρέσορες
        τές που ανεβάζουν πίεση και στις χαµηλές στροφές      εξελίχθηκαν, ωστόσο δεν µπόρεσαν ποτέ να ξεπε-
        ή έχουν διπλό τούρµπο (ένα µικρό για τις χαµηλές      ράσουν τις επιδόσεις του τούρµπο.
        στροφές και ένα µεγαλύτερο) και άρα το φαινόµενο       Παράλληλα, η γενικότερη απαίτηση παγκοσµίως
        αυτό έχει εξαλειφθεί.                                 για χαµηλότερους ρύπους έχει καταστήσει τους κο-
          Αντίθετα,  ο  κοµπρέσορας  δεν  αντιµετωπίζει  τέ-  µπρέσορες ένα είδος προς εξαφάνιση. Για µία ακό-
                                                              µη φορά το τούρµπο κερδίζει, αφού ο κοµπρέσο-
        τοιο πρόβληµα, αφού η αντλία του αέρα συνδέε-         ρας αντλεί κίνηση από τον κινητήρα, µε αποτέλεσµα
        ται  απευθείας  µε  τον  στροφαλοφόρο  του  κινητή-

        ρα, ο οποίος είναι πάντα περιστρεφόµενος και µε       να καταναλώνει µέρος από το παραγόµενο έργο,
        άµεση απόκριση. Αυτή η σύνδεση είναι και το µει-      άρα και καύσιµο, κάτι που αυξάνει τα παραγόµενα
                                                              καυσαέρια.


                                                            8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13