Page 18 - 10 2020 ELASTIKA
P. 18

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

        Tι ξέρεις για τα run flat ελαστικά;





        Οι εταιρίες ελαστικών ξοδεύουν πολύ χρόνο και χρήµα για την ανάπτυξη, τη µελέτη
        και το σχεδιασµό τους. Η δηµοτικότητά τους, τόσο από αισθητική όσο και από άποψη
        απόδοσης, δείχνει ότι είναι εδώ για να µείνουν. Σε τι όµως διαφέρουν από τα απλά;

        Αρχικά, τι είναι το προφίλ;                           Ποιο είναι το ρίσκο;

          Όλα  τα  ελαστικά  αυτοκινήτων  εχουν  πλάτος,        Καθώς το προφίλ ελαστικών µειώνεται, το ίδιο
        ύψος και το λεγόµενο προφίλ. Το προφίλ ενός ελα- ισχύει  και  για  την  ικανότητα  του  ελαστικού  να
        στικού είναι το βάθος του πλευρικού τοιχώµατος ή  απορροφά και να προστατεύει από τα χτυπήµατα,

        το ύψος της πλευράς του ελαστικού, το οποίο εκ- γεγονός που οδηγεί σε µια  ασταθή και λιγότερο
        φράζεται ως ποσοστό του πλάτους του ελαστικού.  άνετη οδήγηση. Ταυτόχρονα, αυξάνεται η πιθανό-
        Οι αναλογίες διαστάσεων των ελαστικών χαµηλού  τητα ζηµιών στα ελαστικά, τροχούς και άλλα εξαρ-
        προφίλ αρχίζουν συνήθως από 60, κινούνται «προς  τήµατα.
        τα κάτω» καθώς το πλευρικό τοίχωµα γίνεται στε-         Η µεταβολή της συνολικής διαµέτρου των ελαστι-
        νότερο.                                               κών σας µπορεί να επηρεάσει το σύστηµα ABS και
                                                              την σταθερότητα στην οδήγηση. Εάν λοιπό θέλε-
        Ποια είναι τα πλεονεκτήματα τους                      τε ελαστικά χαµηλού προφίλ, θα πρέπει πρώτα να


          Τα  ελαστικά  χαµηλού  προφίλ  έχουν  λιγότε-       συµβουλευτείς έναν ειδικό για να βεβαιωθείς ότι η
        ρα πλευρικά τοιχώµατα σε σχέση µε τα απλά, γε-        αλλαγή συµµορφώνεται µε τις προδιαγραφές του
        γονός  που  τα  βοηθά  να  έχουν  ανώτερη  απόδο-     κατασκευαστή.
        ση.  Μια  αναλογικά  ευρύτερη
        περιοχή  επαφής  βελτιώνει  γε-
        νικά  την  οδική  συµπεριφορά
        και  την  πέδηση.  Ένα  βραχύτε-

        ρο  πλευρικό  τοίχωµα  είναι  πιο
        άκαµπτο  και  λιγότερο  επιρρε-
        πές  στην  παραµόρφωση  όταν
        εκτίθεται σε πλευρικές δυνάµεις
        G  κατά  τη  διάρκεια  των  στρο-
        φών,  γεγονός  που  µε  τη  σει-
        ρά  του  οξύνει  την  απόκριση
        του  συστήµατος  διεύθυνσης.

        Πολλοί  κατασκευαστές  αυτοκι-
        νήτων  προσφέρουν  τα  οχήµα-
        τά τους µε δύο ή τρία διαφορε-
        τικά µεγέθη τροχών, αυξάνοντας
        συνήθως το µέγεθος του τροχού
        και  µειώνοντας  το  προφίλ  των
        ελαστικών, όσο βελτιώνονται οι
        προδιαγραφές.


                                                            18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23