Page 20 - 10 2020 ELASTIKA
P. 20
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Κάθε πότε αλλάζεις ελαστικά;
Τα ελαστικά έχουν τον τρόπο τους για να σου πουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβληµα.
Δες ποιος είναι αυτός.
3. Είναι υπερβολικά φθαρμένο
το κέντρο πέλματος
Η υπερβολική πίεση στον αέρα του ελαστικού,
συχνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελα-
στικού στο κέντρο του πέλµατος. Αν κάτι τέτοιο
συµβαίνει θα πρέπει να ελέγξεις το µέγεθος του
προβλήµατος και σίγουρα να µειώσεις την πίεση
του ελαστικού.
4. Δεν υπάρχει το απαραίτητο
βάθος στο «πέλμα»
Σύµφωνα µε τη νοµοθεσία της Ε.Ε., το ελαστι-
κό πρέπει να έχει βάθος πέλµατος τουλάχιστον
1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειµένου να θεωρη-
1. Αυξάνεται η κατανάλωση θεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδι-
κοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον
Εκ πρώτης όψεως, δεν σχετίζεται µε τα ελαστικά, 4 χιλ. ή και ακόµη µεγαλύτερο.
όµως αν η πίεση στα ελαστικά σου είναι χαµηλότε- Σύµφωνα µε µετρήσεις, ακόµη και µε ελαστικά
ρη από αυτή που ορίζεται ως κανονική, το αυτοκί- των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισµα σε σχέση
νητο θα «ζορίζεται» περισσότερο κατά την κίνηση µε τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την
µε αποτέλεσµα να καταναλώνει περισσότερο καύ- ασφάλειά σου. Σε κάθε περίπτωση, όταν κάνεις
σιµο. τον έλεγχο του βάθους, φρόντισε να µετρήσεις τό-
2. Έχουν κολλήσει αντικείμενα σο την εσωτερική όσο και την εξωτερική πλευρά
κάθε πέλµατος.
στα πέλματα
Ανά τακτικά χρονικά διαστήµατα θα πρέπει να 5. «Παίζει» το τιμόνι
ελέγχεις το ελαστικό και για µικρά αντικείµενα Το φαινόµενο αυτό παρουσιάζεται συνήθως όταν
(π.χ. πετραδάκια) που µπορεί να σφηνώσουν στο τα ελαστικά τού αυτοκινήτου σου έχουν φθαρεί
πέλµα. Αν δεν µπορείς να τα αφαιρέσεις µόνος ανοµοιόµορφα. Με το που παρατηρήσεις να συµ-
σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, βαίνει κάτι τέτοιο, έστω και σε πολύ µικρό βαθµό,
απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευµένο τεχνικό. θα πρέπει να επισκεφθείς κάποιον ειδικό.
20