Page 19 - 11 2020 ELASTIKA
P. 19

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        µένων των αισθητήρων) µπορεί να διαρκέσει όσο  ελαστικών και ανάλογα µε τον τύπο, µπορεί επίσης
        τρεις αλλαγές ελαστικών ή και περισσότερο, τότε η  να ελέγξει τη θερµοκρασία. Οι πληροφορίες αυτές
        αξία της τοποθέτησης είναι υψηλή και θα γλιτώσει  αποστέλλονται (σε ασύρµατη λειτουργία σε µία συ-
        τον καταναλωτή - οδηγό από σηµαντικά λειτουργι- χνότητα των 433Mhz στην Ευρώπη (ή 315 Mhz σε
        κά κόστη κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήµατος.      Αµερική) σε ένα σταθµό παραγωγής ενέργειας που
                                                              τις εξετάζει και εµφανίζει µια προειδοποίηση (στον
        Έμμεσα συστήματα (παθητικά)                           πίνακα εργαλείων ή σε µία κατάλληλη οθόνη) αν


          Αυτά τα συστήµατα σε σχέση µε τις ενδείξεις προ-    βρεθεί  χαµηλή  πίεση.  Κύρια  πλεονεκτήµατα  του
        έρχονται από τους αισθητήρες ταχύτητας του ABS.       άµεσου συστήµατος:
        Ένα λογισµικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών.         Είναι ταχύτερο και πιο ακριβές στις λεπτοµέρει-
        Αν η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της      ες.
        διαφορετικής  περιµέτρου  του  τροχού,  που  προ-        Διαθέτει ένδειξη της πίεσης και της θερµοκρασί-
        καλείται από τη µείωση της πίεσης, το σύστηµα το      ας του κάθε ελαστικού (συµπεριλαµβανοµένης της

        εντοπίζει και στέλνει τις λεπτοµέρειες στο σταθµό     ρεζέρβας), ακόµη και όταν είναι ακόµη στο όχηµα.
        παραγωγής  ενέργειας  (ECU  =  Μονάδα  Ηλεκτρο-          Δεν αναφέρει εάν οι µεταβολές της πίεσης των
        νικού  Ελέγχου),  όταν  αυτή  η  αλλαγή  δεν  µπορεί   ελαστικών είναι λόγω της αύξησης του φορτίου ή
        να  αποδοθεί  στις  κανονικές  συνθήκες  οδήγησης     των αλλαγών του ελαστικού.
        (π.χ. Αλλαγή των τροχών, ταχύτητα σε µια στροφή),       Η  άµεση  τεχνολογία  TPMS  προορίζεται  να  επι-
        ενεργοποιεί ένα σήµα συναγερµού.                      κρατήσει σε σχέση µε την έµµεση, καθώς είναι πιο
        Άμεσα συστήματα (ενεργητικά)                          πλήρης. Ήδη το 60% των οχηµάτων που πωλήθη-
                                                              καν στην Ευρώπη το 2015 είχε άµεσο TPMS, αλλά
          Σε ένα άµεσο σύστηµα κάθε τροχός είναι εφοδι- από το 2016 το ποσοστό αυτό έχει αρχίσει να µεγα-
        ασµένος µε έναν αισθητήρα µέτρησης της πίεσης  λώνει ώστε να φτάσει το 2018 στο 85%.










































                                                           19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24