Page 33 - 11 2020 FANOPOIIA
P. 33

ΑΣΦΑΛΕΙΑ


        #1 – Αγοραστής ασφάλισης                              ναι πλέον πολύ διαδεδοµένες και δηµοφιλείς. Έτσι
        και προσωποκεντρική προσέγγιση                        µπορεί να ασκήσουν πίεση στα ασφάλιστρα καθώς
                                                              συµβάλουν  στην  αποφυγή  ατυχηµάτων.  Ωστόσο,
          Βασικός  παράγοντας  στη  στρατηγική  της  ασφα- ως αντιστάθµισµα στην πίεση αυτή, υπολογίζεται το
        λιστικής αγοράς για την προσέγγιση των πελατών  υψηλό κόστος επισκευής που έχουν τα εξελιγµένα
        τους είναι παραδοσιακά ο αγοραστής αυτοκινήτου  αυτά οχήµατα, σε περίπτωση ατυχήµατος.
        και κατ’ επέκταση ο αγοραστής της ασφάλισης αυ-         Πέραν των πρωτοποριακών τεχνολογιών µε τις

        τοκινήτου. Σε κάθε εποχή, επανακαθορίζεται, ανά- οποίες εφοδιάζονται τα σύγχρονα οχήµατα, υπάρ-
        λογα  µε  τα  δεδοµένα,  το  προφίλ  του  αγοραστή  χουν και οι τεχνολογίες που τίθενται στη διάθεση
        ασφάλισης αυτοκινήτου. Το κυρίαρχο στοιχείο στο  των ασφαλιστικών εταιριών. Διαδικασίες που πριν
        προφίλ του αγοραστή υπήρξε και παραµένει το ει- λίγα χρόνια ήταν αδιανόητο να γίνουν αυτόµατα
        σόδηµά του. Μέχρι πριν µερικά χρόνια, λόγω της  και στοιχεία που υπήρχαν µόνο στο χαρτί, πλέον
        οικονοµικής κρίσης, το εισόδηµα του Έλληνα είχε  διεκπεραιώνονται είτε εξ αποστάσεως είτε ψηφι-
        συρρικνωθεί, γεγονός που οδήγησε στο «ψαλίδι- ακά,  µε  τη  βοήθεια  της  τεχνολογίας.  Διαδικασί-
        σµα» του προς διάθεση για αγορά ασφάλισης αυ- ες  όπως  η  ηλεκτρονική  πληρωµή  ασφαλίστρων,
        τοκινήτου, ποσού.                                     το  ηλεκτρονικό  συµβόλαιο  ή  η  επιτόπου  φωτο-

          Προσφάτως, όµως, είχαν δηµιουργηθεί οι κατάλ- γράφιση οχηµάτων που ενεπλάκησαν σε ατύχηµα
        ληλες συνθήκες για την αύξηση του διαθέσιµου ει- και αποστολή των φωτογραφιών σε real time στην
        σοδήµατος και κατ’ επέκταση αναµενόταν ανοδική  εταιρία. Η νέα τάση προϋποθέτει ότι οι ασφαλιστές
        τάση και στο ποσό που θα διέθετε ο πελάτης για  θα  πρέπει  να  χρησιµοποιούν  τεχνολογίες  όπως
        ασφάλιση. Τάση, που ωστόσο, θα πρέπει να συνε- υπηρεσίες cloud κ.ά.
        κτιµηθεί εκ νέου στη στρατηγική των ασφαλιστικών
        εταιριών, λόγω των επιπτώσεων από την εξάπλωση  #3 – Κλιματική αλλαγή

        του κορονοϊού στον κλάδο.                             και έντονα φυσικά φαινόμενα
          Επιπλέον, ο ασφαλιστής εστιάζει πλέον στην προ-
        σωποκεντρική  προσέγγιση  του  πελάτη  του,  δηµι-      Μέχρι πριν µερικά χρόνια, κυρίως λόγω συρρί-
        ουργώντας  ευέλικτα  ασφαλιστικά  πακέτα  που  να     κνωσης του εισοδήµατος, αλλά και εξαιτίας σπανί-

        µπορούν να προσαρµοσθούν στις ανάγκες του κά-         ων φαινοµένων ακραίων καιρικών συνθηκών στην
                                                              Ελλάδα, από τα ασφαλιστικά συµβόλαια απουσία-
        θε ασφαλισµένου.
                                                              ζαν συχνά οι καλύψεις για έντονα φυσικά φαινόµε-
        #2 – Προηγμένες τεχνολογίες                           να, όπως καταιγίδες, πληµµύρες, σεισµούς. Ωστό-

        και ψηφιοποίηση                                       σο, η αλλαγή του κλίµατος τα τελευταία χρόνια και

          Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα καθώς και η τάση
        για περαιτέρω ανάπτυξη των «έξυπνων» οχηµάτων,
        επηρεάζουν  τα  ασφάλιστρα  αυτοκινήτου.  Τεχνο-
        λογίες ασφάλειας ή ευκολίας όπως τα συστήµατα

        πλοήγησης, η ανίχνευση τυφλών σηµείων, τα συ-
        στήµατα αποφυγής σύγκρουσης, το αυτόµατο φρε-
        νάρισµα, το αυτόµατο πάρκινγκ, το cruise control
        (σύστηµα ελέγχου γκαζιού ώστε να διατηρείται αυ-
        τόµατα  σταθερά  προκαθορισµένη  ταχύτητα),  εί-



                                                            33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37