Page 34 - 11 2020 FANOPOIIA
P. 34
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
η µεγάλη συχνότητα τέτοιων ακραίων καιρικών covid-19, καθώς οι άνθρωποι µείωσαν σηµαντικά τις
φαινοµένων σε διάφορες περιοχές της χώρας, οδή- µετακινήσεις τους λόγω lockdowns ή λόγω τηλερ-
γησε τους ασφαλισµένους να επανεξετάσουν τη στά- γασίας.
ση τους και να αρχίσουν να συµπεριλαµβάνουν ανά-
λογες καλύψεις στα ασφαλιστικά τους συµβόλαια. #5 – Χρήση έναντι κυριότητας
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, σύµφωνα µε στοι- και εναλλακτικές επιλογές
χεία της ΕΑΕΕ, από την πρώτη εκτίµηση των ζηµιών
από τα ακραία καιρικά φαινόµενα (Κυκλώνας Ια- Αν και ακόµη το φαινόµενο αυτό είναι περιορισµέ-
νός: βροχοπτώσεις - πληµµύρες - ανεµοστρόβιλος) νο στην Ελλάδα, ωστόσο η χρήση οχηµάτων που δεν
που επικράτησαν στην Ελλάδα το διήµερο 18 - 19 βρίσκονται στην ιδιοκτησία του οδηγού, παρουσιάζει
Σεπτεµβρίου 2020, καταγράφηκαν περίπου 1.000 µια αυξανόµενη δηµοτικότητα στο εξωτερικό, και εί-
αναγγελίες ζηµιών σε αυτοκίνητα. ναι βέβαιο ότι η τάση αυτή θα ενδυναµωθεί και στη
χώρα µας. Ήδη σε µεγάλο βαθµό οι επιχειρήσεις
#4 – Ασφάλιση βάση κίνησης στην Ελλάδα αντικαθιστούν, η µία µετά την άλλη, τον
Η ασφάλιση βάση της κίνησης ή η ασφάλιση για ιδιόκτητο στόλο εταιρικών οχηµάτων µε ενοικιάσεις
όσο διάστηµα επιθυµεί ο ασφαλισµένος είναι µια νέα µακροπρόθεσµης µίσθωσης (leasing). Τάση που βέ-
τάση που κερδίζει έδαφος, καθώς δίνει τη δυνατότη- βαια δεν είναι νέα ούτε στη χώρα µας, αλλά που κερ-
τα στον ασφαλισµένο να περιορίσει τα ασφάλιστρα δίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση µε
και να πληρώνει µόνο βάση της απόστασης που δια- την κοστοβόρο συντήρηση ενός ιδιόκτητου στόλου
νύει ή του χρόνου που µετακινείται. Αν και υπάρχει εταιρικών οχηµάτων.
ήδη η δυνατότητα αγοράς ασφάλισης µε καθορισµέ- Παράλληλα, αρκετές επιχειρήσεις leasing αυ-
να, περιορισµένα, χιλιόµετρα, η τάση είναι η ασφάλι- τοκινήτων έχουν αρχίσει να προτείνουν και σε
ση για όσα χιλιόµετρα διανυθούν. Για να τιµολογηθεί ιδιώτες την µακροπρόθεσµη µίσθωση αυτοκι-
η ασφάλιση τοποθετούνται στο όχηµα συνδεδεµένες νήτου για ιδιωτική χρήση, ως all-inclusive υπη-
συσκευές που επιτρέπουν την αναδοχή και την τιµο- ρεσίες, µια αγορά που ακόµη βρίσκεται στα
λόγηση βάσει των χιλιοµέτρων, της τοποθεσίας και «σπάργανα» µα έχει περιθώρια ανάπτυξης.
της συµπεριφοράς οδήγησης. Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οχήµατα
Και οι δύο αυτές προτάσεις ασφάλισης εξετάζο- σε περιοδική βάση και να πληρώνει ένα καθορισµέ-
νται στο πλαίσιο των περιοριστικών µέτρων λόγω του νο µηνιαίο τέλος που καλύπτει την αξία του οχήµα-
τος, τη συντήρηση και την ασφάλιση. Η ανάπτυξη της
αγοράς ενοικίασης οχηµάτων για εταιρικούς λόγους
ή προσωπική χρήση, µπορεί να επηρεάσει σηµαντικά
την ασφαλιστική αγορά καθώς δεν θα υπάρχει προ-
σωποκεντρική προσέγγιση του πελάτη.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως πλέον, πολλοί άν-
θρωποι των οποίων οι µετακινήσεις περιορίζονται
σε τοπικές ή αστικές, επιλέγουν εναλλακτικά µέσα
µετακίνησης, όπως ποδήλατα ή σκούτερ. Η τάση να
επιλέγονται τα εναλλακτικά αυτά µέσα µετακίνησης
µπορεί να ενισχυθεί και από την τάση εργαζόµενοι
να εργάζονται από το σπίτι και άρα να έχουν περιορι-
σµένες µετακινήσεις.
34