Page 34 - 11 2020 FANOPOIIA
P. 34

ΑΣΦΑΛΕΙΑ


         η  µεγάλη  συχνότητα  τέτοιων  ακραίων  καιρικών  covid-19, καθώς οι άνθρωποι µείωσαν σηµαντικά τις
        φαινοµένων σε διάφορες περιοχές της χώρας, οδή- µετακινήσεις τους λόγω lockdowns ή λόγω τηλερ-
        γησε τους ασφαλισµένους να επανεξετάσουν τη στά- γασίας.
        ση τους και να αρχίσουν να συµπεριλαµβάνουν ανά-
        λογες  καλύψεις  στα  ασφαλιστικά  τους  συµβόλαια.   #5 – Χρήση έναντι κυριότητας
        Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, σύµφωνα µε στοι-     και εναλλακτικές επιλογές
        χεία της ΕΑΕΕ, από την πρώτη εκτίµηση των ζηµιών

        από  τα  ακραία  καιρικά  φαινόµενα  (Κυκλώνας  Ια-    Αν και ακόµη το φαινόµενο αυτό είναι περιορισµέ-
        νός: βροχοπτώσεις - πληµµύρες - ανεµοστρόβιλος)  νο στην Ελλάδα, ωστόσο η χρήση οχηµάτων που δεν
        που επικράτησαν στην Ελλάδα το διήµερο 18 - 19  βρίσκονται στην ιδιοκτησία του οδηγού, παρουσιάζει
        Σεπτεµβρίου  2020,  καταγράφηκαν  περίπου  1.000  µια αυξανόµενη δηµοτικότητα στο εξωτερικό, και εί-
        αναγγελίες ζηµιών σε αυτοκίνητα.                      ναι βέβαιο ότι η τάση αυτή θα ενδυναµωθεί και στη
                                                              χώρα  µας.  Ήδη  σε  µεγάλο  βαθµό  οι  επιχειρήσεις
        #4 – Ασφάλιση βάση κίνησης                            στην Ελλάδα αντικαθιστούν, η µία µετά την άλλη, τον


         Η ασφάλιση βάση της κίνησης ή η ασφάλιση για         ιδιόκτητο στόλο εταιρικών οχηµάτων µε ενοικιάσεις
        όσο διάστηµα επιθυµεί ο ασφαλισµένος είναι µια νέα    µακροπρόθεσµης µίσθωσης (leasing). Τάση που βέ-
        τάση που κερδίζει έδαφος, καθώς δίνει τη δυνατότη-    βαια δεν είναι νέα ούτε στη χώρα µας, αλλά που κερ-
        τα στον ασφαλισµένο να περιορίσει τα ασφάλιστρα       δίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση µε
        και να πληρώνει µόνο βάση της απόστασης που δια-      την κοστοβόρο συντήρηση ενός ιδιόκτητου στόλου
        νύει ή του χρόνου που µετακινείται. Αν και υπάρχει    εταιρικών οχηµάτων.
        ήδη η δυνατότητα αγοράς ασφάλισης µε καθορισµέ-          Παράλληλα,  αρκετές  επιχειρήσεις  leasing  αυ-
        να, περιορισµένα, χιλιόµετρα, η τάση είναι η ασφάλι-  τοκινήτων  έχουν  αρχίσει  να  προτείνουν  και  σε
        ση για όσα χιλιόµετρα διανυθούν. Για να τιµολογηθεί   ιδιώτες  την  µακροπρόθεσµη  µίσθωση  αυτοκι-

        η ασφάλιση τοποθετούνται στο όχηµα συνδεδεµένες       νήτου  για  ιδιωτική  χρήση,  ως  all-inclusive  υπη-
        συσκευές που επιτρέπουν την αναδοχή και την τιµο-     ρεσίες,  µια  αγορά  που  ακόµη  βρίσκεται  στα
        λόγηση βάσει των χιλιοµέτρων, της τοποθεσίας και      «σπάργανα»  µα  έχει  περιθώρια  ανάπτυξης.
        της συµπεριφοράς οδήγησης.                            Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οχήµατα
         Και  οι  δύο  αυτές  προτάσεις  ασφάλισης  εξετάζο-  σε περιοδική βάση και να πληρώνει ένα καθορισµέ-
        νται στο πλαίσιο των περιοριστικών µέτρων λόγω του    νο µηνιαίο τέλος που καλύπτει την αξία του οχήµα-
                                                              τος, τη συντήρηση και την ασφάλιση. Η ανάπτυξη της
                                                              αγοράς ενοικίασης οχηµάτων για εταιρικούς λόγους
                                                              ή προσωπική χρήση, µπορεί να επηρεάσει σηµαντικά
                                                              την ασφαλιστική αγορά καθώς δεν θα υπάρχει προ-
                                                              σωποκεντρική προσέγγιση του πελάτη.

                                                               Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως πλέον, πολλοί άν-
                                                              θρωποι  των  οποίων  οι  µετακινήσεις  περιορίζονται
                                                              σε τοπικές ή αστικές,  επιλέγουν εναλλακτικά µέσα
                                                              µετακίνησης, όπως ποδήλατα ή σκούτερ. Η τάση να
                                                              επιλέγονται τα εναλλακτικά αυτά µέσα µετακίνησης
                                                              µπορεί να ενισχυθεί και από την τάση εργαζόµενοι
                                                              να εργάζονται από το σπίτι και άρα να έχουν περιορι-
                                                              σµένες µετακινήσεις.


                                                           34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37