Page 8 - 11 2020 FANOPOIIA
P. 8

ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ


                                                               λώδια  και  τοποθετήστε  την  στο  νέο  παρµπρίζ».
                                                               Αν η βάση της κάµερας ή ολόκληρο το παρµπρίζ
                                                               τοποθετηθεί µε απόκλιση 1 χιλιοστού, προς οποια-
                                                               δήποτε κατεύθυνση, αυτό θα επηρεάσει πάρα πο-
                                                               λύ την όραση της κάµερας σε απόσταση 30-40 µέ-
                                                               τρων στο δρόµο.
                                                                 Άλλο παράδειγµα   είναι η απλή επισκευή
                                                               ενός προφυλακτήρα όπου υπάρχει ραντάρ ή

                                                               αισθητήρες των τυφλών σηµείων:
                                                                 Εάν στην περιοχή λειτουργίας του ραντάρ χρησι-
                                                               µοποιηθεί πλαστικό υλικό επισκευής, αυτό µπορεί
                                                               να επηρεάσει την ικανότητα του να ανιχνεύει. Η

         Λάθος.  Οι  κωδικοί  βλάβης  που  καταχωρούνται       αλλαγή του πάχους του προφυλακτήρα θα αλλά-
        στην  ηλεκτρονική  µονάδα  ελέγχου  (εγκέφαλος)        ξει τον τρόπο που βλέπει το ραντάρ µέσα από αυ-
        δεν  ανάβουν  πάντοτε  την  προειδοποιητική  λυχνία.   τό. Ένα άλλο σηµείο είναι ακόµα και η βαφή. Πόσα
        Μπορεί  να  αποθηκευτούν  όµως  σαν  προσωρινές        χιλιοστά πάχους µπορούν να προσθέσουν τα υλι-
        βλάβες.                                                κά βαφής πριν από το οποίο θα αρχίσουν να περι-
         Ο  διαγνωστικός  έλεγχος  είναι  το  ίδιο  µε  τον    ορίζονται ορισµένες λειτουργίες ;
        προγραµµατισµό ή τη βαθµονόµηση των συστη-
        µάτων αυτών.                                              Πολλές αυτοκινητοβιοµηχανίες, όπως η

         Λάθος.  Ο  διαγνωστικός  έλεγχος  είναι  κάτι  τε-     Ford, Nissan, Mercedes έχουν εκδώσει δελ-
        λείως  διαφορετικό  από  τον  προγραµµατισµό  και       τία τεχνικών οδηγιών σχετικά µε το θέµα αυ-
        την  βαθµονόµηση  (χωρίς  το  καλιµπράρισµα).           τό. Όλοι οι επισκευαστές,  όπως και η ΜΕ-
        Η  βαθµονόµηση  είναι  µια  επαναφορά  των  αι-         ΘΕΝΙΤΗΣ team έχουν πρόσβαση σε αυτά τα
        σθητήρων  στην  αρχική  τους  κατάσταση  για  να  εί-   δεδοµένα.
        µαστε  βέβαιοι  ότι  δεν  βρίσκονται  εκτός  ορίων.
        Ένα σύστηµα θα µπορούσε να είναι λειτουργικό αλ-

        λά να µην αποδίδει σωστά.
         Για  παράδειγµα  :  ένα  αυτοκίνητο  κινούµενο
        µε µικρή ταχύτητα πρέπει να σταµατήσει µπρο-
        στά  από  έναν  πεζό  που  πετάχτηκε  στο  δρόµο.
        Εκεί  ο  χρόνος  απόκρισης  του  συστήµατος  εί-
        ναι κρίσιµος για να ακινητοποιηθεί το όχηµα
        εγκαίρως.
         Εάν δεν αποσυνδέσει κάποιον αισθητήρα ή
        ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου, τότε δεν χρει-
        άζεται να κάνω προγραµµατισµό ή έλεγχο.

         Λάθος. Πολλοί αισθητήρες σχεδιάζονται για να
        λειτουργούν σε ένα συγκεκριµένο σηµείο του οχή-
        µατος. Ακούµε τεχνίτες παρµπρίζ που λένε «Αφή-
        στε την κάµερα του παρµπρίζ να κρέµεται από τα κα-



                                                            8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13