Page 13 - 11 2020 SERVICE
P. 13

SERVICE


        Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;







                                                                                         Είναι το πιο
                                                                                         συνηθισµένο

                                                                                         πρόβληµα του
                                                                                         συµπλέκτη κάνοντας
                                                                                         την οδήγηση

                                                                                         επικίνδυνη. Που
                                                                                         όµως οφείλεται;



                   ία από τις πιο συνηθισµένες βλάβες που  τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης

                   παρουσιάζονται  στο  συµπλέκτη  είναι  το  και οι επενδύσεις τριβής, µε το χρόνο και την χρήση,
        Μ λεγόµενο  «πατινάρισµα».  Το  γλίστρηµα  φθείρονται µε αποτέλεσµα να µην ασκούν πλέον τη
        του συµπλέκτη, είναι µία από τις πιο συνηθισµένες  σωστή πίεση στο βολάν.

        βλάβες, η οποία όµως επηρεάζει έντονα την οδήγη-        Ελαττωµατικός µηχανισµός αντιστάθµισης φθοράς
        ση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίνδυ-
        νη. Στην ουσία το «πατινάρισµα» συµβαίνει όταν η δύ-  Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
        ναµη της τριβής ανάµεσα στο συµπλέκτη το δίσκο και     Το  πρώτο  µέρος  της  µετάδοσης  είναι  ο  συµπλέ-
        το βολάν δεν είναι στο βαθµό που πρέπει και όταν έρ- κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
        χονται τα παραπάνω εξαρτήµατα σε επαφή «πατινά- ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο βασι-
        ρουν». Το πρόβληµα αυτό είναι πιο έντονο όταν θέλεις  κός ρόλος του συµπλέκτη είναι να αποµονώνει τον

        να κινηθείς σε δύσκολους δρόµους, όπως σε ανηφό- κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός
        ρες ή χωµατόδροµους, όπου το αυτοκίνητο αναγκα- αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η οµαλή αλλα-
        στικά χρειάζεται µεγάλη ροπή.                         γή των ταχυτήτων και η οµαλή σύµπλεξη του κινητή-

        Γιατί το κάνει αυτό;                                  ρα µε τα υπόλοιπα µέρη του συστήµατος µετάδοσης.

           Γενικό πρόβληµα στον µηχανισµό του συµπλέ-        Η φυσιολογική φθορά
        κτη. Το πρόβληµα µπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή        Η  χρήση  όσο  προσεκτικός  κι  αν  είσαι  θα  κατα-

        ζηµιά στο δίχαλο του συµπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη  στρέφει  σιγά  σιγά  το  δίσκο  του  συµπλέκτη.  `Αλ-
        είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τµη- λωστε  κανένα  υλικό  δεν  αντιστέκεται  στην  τρι-
        µάτων που συνδέονται.                                 βή,  πόσο  µάλλον  το  συγκεκριµένο  αντικείµενο
           Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό µπορεί να  που  το  υλικό  του  είναι  παρόµοιο  µε  αυτό  που
        γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές µε κάποιο τρόπο λι- υπάρχει  στα  τακάκια  των  φρένων.    Συνήθως  µέ-

        παίνοντα. Αν συµβεί τότε µειώνεται η τραχύτητα τους,  σα στην κίνηση αφαιρείσαι και δε σηκώνεις το πό-
        ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλιστρούν. δι από το συµπλέκτη. Η συγκεκριµένη (κακή) συ-
           Ελαττωµατικό ελατήριο διαφράγµατος. Η  µείω- νήθεια  φθείρει  το  δίσκο  ακόµα  πιο  γρήγορα.
        ση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του  Επίσης,  πολλοί  οδηγοί  αρέσκονται  σε  εκκινήσεις
        µηχανισµού                                            από το φανάρι µε το «γκάζι στο πάτωµα». Η κίνηση

           Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήµα- αυτή προκαλεί µεγάλη φθορά στο δίσκο.

                                                            13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18