Page 13 - 11 2020 SERVICE
P. 13
SERVICE
Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;
Είναι το πιο
συνηθισµένο
πρόβληµα του
συµπλέκτη κάνοντας
την οδήγηση
επικίνδυνη. Που
όµως οφείλεται;
ία από τις πιο συνηθισµένες βλάβες που τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης
παρουσιάζονται στο συµπλέκτη είναι το και οι επενδύσεις τριβής, µε το χρόνο και την χρήση,
Μ λεγόµενο «πατινάρισµα». Το γλίστρηµα φθείρονται µε αποτέλεσµα να µην ασκούν πλέον τη
του συµπλέκτη, είναι µία από τις πιο συνηθισµένες σωστή πίεση στο βολάν.
βλάβες, η οποία όµως επηρεάζει έντονα την οδήγη- Ελαττωµατικός µηχανισµός αντιστάθµισης φθοράς
ση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίνδυ-
νη. Στην ουσία το «πατινάρισµα» συµβαίνει όταν η δύ- Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
ναµη της τριβής ανάµεσα στο συµπλέκτη το δίσκο και Το πρώτο µέρος της µετάδοσης είναι ο συµπλέ-
το βολάν δεν είναι στο βαθµό που πρέπει και όταν έρ- κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
χονται τα παραπάνω εξαρτήµατα σε επαφή «πατινά- ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο βασι-
ρουν». Το πρόβληµα αυτό είναι πιο έντονο όταν θέλεις κός ρόλος του συµπλέκτη είναι να αποµονώνει τον
να κινηθείς σε δύσκολους δρόµους, όπως σε ανηφό- κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός
ρες ή χωµατόδροµους, όπου το αυτοκίνητο αναγκα- αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η οµαλή αλλα-
στικά χρειάζεται µεγάλη ροπή. γή των ταχυτήτων και η οµαλή σύµπλεξη του κινητή-
Γιατί το κάνει αυτό; ρα µε τα υπόλοιπα µέρη του συστήµατος µετάδοσης.
Γενικό πρόβληµα στον µηχανισµό του συµπλέ- Η φυσιολογική φθορά
κτη. Το πρόβληµα µπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα κατα-
ζηµιά στο δίχαλο του συµπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη στρέφει σιγά σιγά το δίσκο του συµπλέκτη. `Αλ-
είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τµη- λωστε κανένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τρι-
µάτων που συνδέονται. βή, πόσο µάλλον το συγκεκριµένο αντικείµενο
Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό µπορεί να που το υλικό του είναι παρόµοιο µε αυτό που
γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές µε κάποιο τρόπο λι- υπάρχει στα τακάκια των φρένων. Συνήθως µέ-
παίνοντα. Αν συµβεί τότε µειώνεται η τραχύτητα τους, σα στην κίνηση αφαιρείσαι και δε σηκώνεις το πό-
ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλιστρούν. δι από το συµπλέκτη. Η συγκεκριµένη (κακή) συ-
Ελαττωµατικό ελατήριο διαφράγµατος. Η µείω- νήθεια φθείρει το δίσκο ακόµα πιο γρήγορα.
ση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις
µηχανισµού από το φανάρι µε το «γκάζι στο πάτωµα». Η κίνηση
Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήµα- αυτή προκαλεί µεγάλη φθορά στο δίσκο.
13