Page 16 - 11 2020 SERVICE
P. 16
SERVICE
επικίνδυνων για τη δηµόσια υγεία καυσαερίων. 6 τρόποι για να τον προστατεύσεις
Η απόδοση του κινητήρα µειώνεται αφού το
υλικό που βρίσκεται εντός του καταλύτη διαλύε- 1. Δεν πρέπει να επιλέγεται νεκρά στο κιβώτιο τα-
ται και µπουκώνει το σύστηµα εξάτµισης. χυτήτων, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κατηφορικό
Αν το παραπάνω φαινόµενο βρίσκεται σε προχω- δρόµο.
ρηµένο στάδιο είναι αδύνατο να εκτονωθούν τα πα- 2. Θα πρέπει να υπάρχει µια ολιγόλεπτη... υποµονή
ραγόµενα από τον κινητήρα καυσαέρια, µε αποτέ- στο πάτηµα του γκαζιού.
λεσµα το ολοκληρωτικό µπούκωµα του συστήµατος Μέχρι το µοτέρ να φτάσει στη σωστή θερµοκρασία
εξάτµισης. καλό είναι να µην ανεβάζουµε έντονα ρυθµό περι-
Σε αυτοκίνητα µε καταλύτη που το εσωτερικό υλι- στροφής στον κινητήρα.
κό του βρίσκεται σε κατάσταση διάλυσης, είναι πιθα- 3. Δε βάζεις µπροστά ποτέ καταλυτικό αυτοκίνη-
νό να αυξηθούν οι επικαθίσεις (καρβούνιασµα) στις το σπρώχνοντάς το.
κεφαλές των βαλβίδων, αφού από τη στιγµή που το 4. Πρέπει µετά από µεγάλο ταξίδι το όχηµα να δου-
σύστηµα εξάτµισης δεν εκτονώνει επαρκώς τα παρα- λεύει για κάποιο µικρό χρονικό διάστηµα στο ρελα-
γόµενα καυσαέρια επαγωγικά και η καύση δεν είναι η ντί, ώστε να επανέλθει στη φυσιολογική θερµοκρασία
καλύτερη δυνατή. λειτουργίας.
Όταν το υλικό που βρίσκεται µέσα στον καταλύ- 5. Δεν πρέπει να χρησιµοποιείται σε καµία περίπτω-
τη έχει διαλυθεί, κατά τη µετακίνηση παράγει θόρυ- ση βενζίνη µε µόλυβδο.
βο, αφού έρχεται σε επαφή µε τα µεταλλικά τοιχώµα- 6. Στο ξεκίνηµα του κινητήρα δεν πρέπει να πατάει
τα του καταλύτη. (κουδουνίζει). ο χρήστης το γκάζι.
16