Page 17 - 12 2020 ACCESSORIES
P. 17
ACCESSORIES
Oι 5 μύθοι του τούρμπο
Έχουν ακουστεί πολλά για τον «βασιλιά» της βελτίωσης. Εσύ τα πιστεύεις;
Έχουν μεγάλη κατανάλωση πίεσης υπερπλήρωσης πολύ γρήγορα.
Αρκετοί νοµίζουν πως οι σύγχρονοι τούρµπο βεν-
ζινοκινητήρες καίνε πολύ παραπάνω από τους πε- Περιμένεις να κρυώσει
τρελαιοκινητήρες, όµως κάνουν λάθος γιατί έχουν για το σβήσεις
µείνει σε τεχνολογίες του 2010 ή και παλαιότερες. Το σβήσιµο του κινητήρα χωρίς να τον αφήσεις λί-
Τότε ναι, οι τούρµπο κινητήρες βενζίνης έκαιγαν πο- γο να κρυώσει ήταν παλιότερα απαγορευµένο, σή-
λύ γιατί στο επίκεντρο βρισκόταν η απόδοση και οι µερα όµως τα πράγµατα έχουν αλλάξει. Πλέον, οι
επιδόσεις, τώρα όµως τα πράγµατα έχουν αλλάξει. κατασκευαστές έχουν εξελίξει τα συστήµατα λίπαν-
σης και ψύξης των τουρµπινών και πλέον δεν χρειά-
Αργούν να… πάρουν μπρος ζεται να περιµένει ο οδηγός στο ρελαντί πριν γυρίσει
Πολλοί θα πουν πως µισούν τους τούρµπο κινητή- προς τα αριστερά τη µίζα. Φυσικά, αν έχεις κάνει 10
ρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν να… γύρους σε πίστα, ή έχεις οδηγήσει για πολύ ώρα στο
πάρουν µπρος όταν πατάς το γκάζι, έχουν δηλαδή το όριο, το παραπάνω δεν ισχύει. Θα πρέπει να «κρυώ-
λεγόµενο turbo lag. Θα συµφωνήσουµε πως αυτό σεις» τον κινητήρα και µετά να τον σβήσεις.
ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας, πλέον όµως τα
πράγµατα έχουν αλλάξει. Οι κατασκευαστές έχουν ΝΟx κάτω από τα όρια
εξελίξει τουρµπίνες µε στρόβιλο διπλής διόδου εισα- Σίγουρα όταν µιλάει κανείς για εκποµπές βλαβε-
γωγής (twiscroll) και µε αυτό τον τρόπο έχουν εξα- ρών καυσαερίων τα πρώτα που του έρχονται στο
λείψει το turbo lag. Αυτό γιατί τα twinscroll turbo νου είναι τα CO2, πλέον όµως -και συγκεκριµένα
επιτρέπουν την καλύτερη εκµετάλλευση των καυσα- τον τελευταίο χρόνο- στο παιχνίδι έχουν µπει και τα
ερίων στην εξαγωγή, αφού τα καυσαέρια περνούν NOx. Αυτά όπως ξετυλίχθηκε από το κουβάρι του
µέσα από δύο κανάλια, µε αποτέλεσµα την ταχύτερη dieselgate είναι στην περίπτωση των diesel κινητή-
ροή τους και τελικά το turbo επιτυγχάνει την µέγιστη ρων πολύ παραπάνω από τα επιτρεπτά όρια, ωστόσο
στους βενζινοκινητήρες, λόγω της βενζίνης ως καυ-
σίµου τα εκπεµπόµενα NOx βρίσκονται κάτω από τα
επιτρεπτά όρια.
Είναι εξοπλισμένοι με σύστημα
απενεργοποίησης των κυλίνδρων
Το σύστηµα απενεργοποίησης των κυλίνδρων εί-
ναι µια τεχνολογία που ουσιαστικά τώρα αρχίζει να
βρίσκει εφαρµογή στους τούρµπο βενζινοκινητήρες.
Η λογική είναι να απενεργοποιούνται κάποιοι από
τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο του εί-
ναι µικρό και –για παράδειγµα- ο κινητήρας από 4κύ-
λιδρος αν γίνεται 2κύλινδρος.
17