Page 18 - 01 2021 ACCESSORIES
P. 18
ACCESSORIES
μένως όταν αλλάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα νο αυτό έχει εξαλειφθεί. Αν όμως οδηγείτε κάποιο
στροφών, το turbo δεν ανεβάζει πίεση και κερδί- παλαιότερης τεχνολογίας turbo μοντέλο, τότε θα
ζεις σε καύσιμο. Βέβαια, το ποιο φάσμα στροφών πρέπει να προσέξετε το εξής: Να μην πατάτε από-
είναι το ιδανικό, εξαρτάται από τον κινητήρα, αν δη- τομα το γκάζι πριν ή στην αρχή μιας στροφής, αλλά
λαδή είναι βενζίνης ή diesel, όπως και το που απο- να έχει «φουσκώσει» από πριν η τουρμπίνα, ώστε
δίδεται η ροπή του. Κάποιοι νέοι βενζινοκινητήρες η ξαφνική επιτάχυνση να μην σας βρει μέσα στην
έχουν για παράδειγμα τη μέγιστη ροπή ήδη από τις στροφή και χαθεί η πρόσφυση του αυτοκινήτου.
1.200 σ.α.λ., άρα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα και
πριν τις 2.000 σ.α.λ. Οδήγηση με μεγάλη ροπή
Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις
Το λεγόμενο turbo lag χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου,
Καταρχήν να εξηγήσουμε πως το turbo lag εί- έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδη-
ναι η καθυστέρηση του τούρμπο. Επί του πρακτέ- γείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί
ου, πατάς το γκάζι και μέχρι η τουρμπίνα να ανεβά- που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το
σει πίεση, περνάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφου-
άρα επιταχύνεις με καθυστέρηση. Το φαινόμενο σκώνει συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κα-
αυτό, ωστόσο, συναντάται σε παλιάς τεχνολογίας τανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και άρα θα
turbo μοντέλα (10ετίας και πάνω). Τα καινούρια μο- κινηθείτε οικονομικά. Πάλι, βέβαια, το εύρος των
ντέλα έχουν τουρμπίνες με εξελιγμένες φτερωτές στροφών εξαρτάται από τον κινητήρα. Ένα tip για να
που ανεβάζουν πίεση και στις χαμηλές στροφές, βρείτε ποιο είναι αυτό, είναι κρατήσετε σταθερή τα-
ή έχουν διπλό τούρμπο (ένα μικρό για τις χαμηλές χύτητα-στροφές και να ελέγχετε τη στιγμιαία κατανά-
στροφές και ένα μεγαλύτερο) και άρα το φαινόμε- λωση. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, θα το έχετε βρει!
18