Page 2 - 01 2021 ANTALLAKTIKA
P. 2

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ







        Τι πρέπει να προσέχεις στα diesel





        Δες ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες και μερικά tips για την φροντίδα και το service τους.

                                                              ποθετηθούν σε ειδική συσκευή διάγνωσης και κα-
                                                              θαρισμού.  Η διάγνωση θα κρίνει αν είναι ικανοποι-

                                                              ητική η ωμική αντίσταση, η παροχή και η βεντάλια
                                                              ψεκασμού τους. Παράλληλα ο καθαρισμός γίνεται
                                                              με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ου-
                                                              σιών, έτσι ώστε να αποβάλουν τα ξένα σώματα. Στο
                                                              τέλος ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκα-
                                                              ριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανό-
                                                              τητα  τους.  Συνήθως  καλό  είναι  να  γίνεται  στεγα-

                                                              νοποίηση των μπεκ ανά 100.000 χλμ προληπτικά.
               ο  50%  των  βλαβών  στα  αυτοκίνητα           Από την άλλη, μεγάλη σημασία δίνεται και στα φίλ-
               diesel έχει να κάνει με το σύστημα ψύ-         τρα  αέρα,  λαδιού  και  καυσίμου,  τα  οποία  πρέπει

        Τξης. Αυτό συμβαίνει λόγω της μεγάλης θερ-            να αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα  για-
        μοκρασίας που παράγεται από τις μεγάλες πιέσεις  τί  είναι  πιθανό  να  προκληθούν  μεγάλες  ζημιές.

        που δημιουργούνται μέσα σε ένα πετρελαιοκινητή- Μάλιστα η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου επιβα-
        ρα. Ακόμα μία ένδειξη που υποδεικνύει βλάβη εί- ρύνει σημαντικά και καταστρέφει το φίλτρο παρα-
        ναι η εμφάνιση καπνού. Αν ο καπνός έχει μαύρο  κράτησης σωματιδίων (DPF).
        χρώμα, τότε είναι πιθανό να χρειάζονται αλλαγή τα
        μπέκ. Αν είναι λευκός, τότε μάλλον το ψυκτικό βρί-    Η σημασία της τουρμπίνας
        σκεται στο θάλαμο καύσης και τέλος ο μπλε καπνός       Στους περιοδικούς ελέγχους θα πρέπει να δίνε-
        υποδηλώνει την ύπαρξη λαδιού στο θάλαμο καύ-          ται μεγάλη προσοχή και στην υπερπλήρωση turbo,

        σης. Συχνό φαινόμενο επίσης είναι η κατάρρευση        με την οποία δουλεύουν οι περισσότεροι καινού-
        του κινητήρα λόγω σκουριάς.                           ριοι diesel κινητήρες. Έτσι θα εξασφαλίζεται η άρ-

        Προσοχή στο πετρέλαιο                                 τια  λειτουργία  του  κινητήρα,  η  οποία  θα  γίνεται
                                                              χωρίς μεγάλη κατανάλωση, ενώ θα μειωθούν και
        κακής ποιότητας                                       οι εκπομπές ρύπων. Ο πλήρης έλεγχος της τουρ-

          Η ποιότητα του καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό       μπίνας  επιτυγχάνεται,  αφού  πρώτα  εξασφαλιστεί
        ρόλο.  Στους  πετρελαιοκινητήρες  η  χρησιμοποίη- ότι δεν διαφεύγουν καυσαέρια ή πίεση από το κέ-
        ση πετρελαίου κακής ποιότητας μπορεί να επιφέ- λυφος, λάδι από την μεριά του ελαιαγωγού υψη-
        ρει μεγάλες διαβρώσεις και να καταστρέψει διάφο- λής πίεσης ή το έδρανο του άξονα της φτερωτής
        ρα και σημαντικά εξαρτήματα, όπως τα μπεκ και η  του. Το τελευταίο γίνεται φέρνοντας αρκετή ποσό-

        τρόμπα  πετρελαίου.  Τα  μπεκ  κατά  την  διαδικασία  τητα λαδιού στους σωλήνες εισαγωγής γεμίζοντάς
        του service θα αφαιρεθούν από το όχημα και θα το- τους με επικαθίσεις.

                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7