Page 4 - 01 2021 ANTALLAKTIKA
P. 4
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
8 tips φροντίδας του αυτόματου κιβωτίου
Δες πως θα φροντίσεις ένα αυτόματο σασμάν για να καταφέρεις να το έχεις για χρόνια!
εν θα πρέπει να μπαίνει ο μοχλός επι- θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι απότο-
λογής σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνη- μα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνητα από
Δ το είναι προσωρινά σταματημένο. Αυ- 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσωματωμένο
τό είναι ένα πολύ συχνό λάθος γιατί έτσι δίνεται εγκέφαλο.
η εντύπωση πως το όχημα τείνει να ξεκινήσει Χρειάζεται προσοχή κάθε φορά που παίρνει
(σπρώχνει) και ο οδηγός το ζορίζει με το φρένο. μπροστά το όχημα, να έχει έρθει σε θερμοκρασία
Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγηση και
αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό είναι πολύ
R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπο- σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο του αυτό-
νείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέ- ματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
ρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής. Θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά η στάθμη στο
Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D, εί- αυτόματο κιβώτιο, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που
τε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημένο το υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότερα οχήμα-
γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με στρο- τα με αυτόματο κιβώτιο υπάρχει δείκτης λαδιού,
φές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη η σε άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να ελεγ-
μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα χθεί από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνεργείο.
κινούμενα μηχανικά μέρη. Επίσης, σημαντική είναι και η συντήρηση του αυ-
Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέπει τόματου κιβωτίου. Πρέπει να τηρούνται τα χρονικά-
να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει πρώτα να χιλιομετρικά περιθώρια του κατασκευαστή. Σε κάθε
ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το φρένο και κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν αναλώσιμα τα οποία
στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να ΄΄κρεμά- αλλάζονται στην συντήρηση όπως είναι τα λάδια, το
σει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρενο. Μόνο φίλτρο λαδιού. Σε αρκετά κιβώτια υπάρχει φλάντζα
έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση Ρ. καρτέρ και ένας πλαστικός αντάπτορας όπου κου-
Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλογής μπώνει η φίσα καλωδίων.
4