Page 4 - 01 2021 ANTALLAKTIKA
P. 4

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        8 tips φροντίδας του αυτόματου κιβωτίου




        Δες πως θα φροντίσεις ένα αυτόματο σασμάν για να καταφέρεις να το έχεις για χρόνια!

                 εν  θα  πρέπει  να  μπαίνει  ο  μοχλός  επι- θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι απότο-
                 λογής  σε  θέση  Ν,  όταν  το  αυτοκίνη- μα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνητα από
        Δ το  είναι  προσωρινά  σταματημένο.  Αυ- 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσωματωμένο
        τό  είναι  ένα  πολύ  συχνό  λάθος  γιατί  έτσι  δίνεται  εγκέφαλο.

        η  εντύπωση  πως  το  όχημα  τείνει  να  ξεκινήσει      Χρειάζεται  προσοχή    κάθε  φορά  που  παίρνει
        (σπρώχνει)  και ο οδηγός το ζορίζει με το φρένο.   μπροστά  το όχημα, να έχει  έρθει σε θερμοκρασία
         Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν  λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγηση και
        αλλάζει  η  θέση  του  μοχλού  επιλογής  από  D  σε  όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό είναι πολύ
        R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπο- σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο του αυτό-
        νείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέ- ματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
        ρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.               Θα  πρέπει  να  ελέγχεται  τακτικά  η  στάθμη  στο
          Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D, εί- αυτόματο  κιβώτιο,  ιδιαίτερα  σε  περιπτώσεις  που
        τε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημένο το  υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότερα οχήμα-
        γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με στρο- τα  με  αυτόματο  κιβώτιο  υπάρχει  δείκτης  λαδιού,

        φές  ρελαντί.  Γιατί  διαφορετικά  γίνεται  απότομη  η  σε άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να ελεγ-
        μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα  χθεί από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνεργείο.
        κινούμενα μηχανικά μέρη.                               Επίσης, σημαντική είναι και η συντήρηση του αυ-
          Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέπει  τόματου κιβωτίου. Πρέπει να τηρούνται τα χρονικά-
        να μπει σε θέση Ρ (parking). Θα πρέπει πρώτα να  χιλιομετρικά περιθώρια του κατασκευαστή. Σε κάθε
        ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το φρένο και  κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν αναλώσιμα τα οποία
        στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να ΄΄κρεμά- αλλάζονται στην συντήρηση όπως είναι τα λάδια, το
        σει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρενο. Μόνο  φίλτρο λαδιού. Σε αρκετά κιβώτια υπάρχει φλάντζα

        έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση Ρ.            καρτέρ και ένας πλαστικός αντάπτορας όπου κου-
          Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλογής  μπώνει η φίσα καλωδίων.
































                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9