Page 3 - 03 2021 ACCESSORIES
P. 3
ACCESSORIES
Τα αμορτισέρ χωρίζονται στις μη αυτό το άρθρο, μιας και δεν έχει καμία θέση στον
ανεξάρτητες και μη ανεξάρτητες κόσμο της σύγχρονης αυτοκίνησης, αλλά αποτελεί
τη βάση για τη δημιουργία της ανάρτησης με ημιά-
υλοποιήσεις καμπτο άξονα που θα συναντήσουμε παρακάτω. Εί-
Όλα τα είδη των αναρτήσεων ταξινομούνται ή ναι η πιο απλή κατασκευαστικά ανάρτηση και η λιγό-
στην ομάδα των ανεξάρτητων ή στην ομάδα των μη τερο αποτελεσματική. Αποτελείται από έναν άξονα
ανεξάρτητων υλοποιήσεων. Σε ανεξάρτητες αναρ- εγκάρσια τοποθετημένο, ο οποίος ενώνει τους δύο
τήσεις, η ταλάντωση στην οποία υπόκειται ο ένας τροχούς και συνδέεται με το αμάξωμα συνήθως μέ-
τροχός, λόγω πχ μιας ανωμαλίας του οδοστρώμα- σω ελατηρίων ή φύλλων σούστας (ελάσματα υψη-
τος, δεν μεταφέρεται στον συζυγή τροχό που βρί- λής αντοχής). Σήμερα, άκαμπτο άξονα θα συνα-
σκεται στην απέναντι πλευρά του άξονα. Οι πιο ντήσουμε κυρίως σε αυτοκίνητα με εκτός δρόμου
συχνές διατάξεις αναρτήσεων που ανήκουν στην δυνατότητες, εκεί δηλαδή που η μεγάλη αντοχή εί-
πρώτη κατηγορία είναι τα γόνατα McPherson, οι ναι μέγιστη προτεραιότητα. Τρανό παράδειγμα εί-
αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων και τα διπλά ναι το Lada Niva, που στον πίσω άξονα χρησιμοποι-
ψαλίδια. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στις πιο είται αυτή η αρχιτεκτονική. Αξίζει να σημειώσουμε
«απλές» διατάξεις, που ανήκουν στις μη ανεξάρ- ότι αισθητή αναβάθμιση του άκαμπτου άξονα απο-
τητες υλοποιήσεις. Σε αυτή την περίπτωση, οι τα- τελεί η διάταξη «de Dion», την οποία θα συναντή-
λαντώσεις μεταφέρονται και στον απέναντι τροχό σουμε στο πίσω μέρος ενός Smart ForTwo, όπου
με αποτέλεσμα να «θυσιάζεται» η άνεση των επι- το διαφορικό βρίσκεται πάνω στο αμάξωμα ώστε να
βατών και να παρατηρούνται αναπηδήσεις του πί- μειωθεί το μη αναρτημένο βάρος και κατΆ επέκτα-
σω μέρους, που επηρεάζουν τη δυναμική συμπε- ση να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά.
ριφορά του οχήματος. Οι τύποι αναρτήσεων αυτής Ημιάκαμπτος άξονας:
της ομάδας που συναντώνται πιο συχνά στους πί-
σω άξονες των αυτοκινήτων, είναι ο άκαμπτος και Η «στάνταρ» επιλογή
ημιάκαμπτος άξονας. Ας ξεκινήσουμε την ανάλυ- Αποτελεί τη συχνότερη επιλογή των μηχανικών για
ση από τις πιο απλές υλοποιήσεις, οι οποίες, ασφα- τον πίσω άξονα σε αυτοκίνητα πόλης, μικρομεσαία
λώς, είναι οι μη ανεξάρτητες. και όχι μόνο. Ο λόγος που συναντάμε αυτή τη διάτα-
Ακαμπτος άξονας: Μια αρχιτεκτο- ξη σε πολλά μοντέλα της αγοράς είναι η κατασκευ-
νική από το μακρινό παρελθόν
Θα μπορούσαμε να μην τη συμπεριλάβουμε σε
3