Page 4 - 03 2021 ACCESSORIES
P. 4
ACCESSORIES
αστική απλότητα, οι μειωμένες ανάγκες χώρου και κά και να ανεβάζει το κόστος, αλλά η διαφορά στο
η ικανοποιητική οδική συμπεριφορά που προσφέρει. «στήσιμο» του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Αξί-
Αποτελείται από έναν εγκάρσια τοποθετημένο άξο- ζει να σημειώσουμε ότι πολλές εταιρείες εξοπλί-
να, ο οποίος στις άκρες του ενώνεται με δύο παράλ- ζουν τα ίδια μοντέλα με ανάρτηση ημιάκαμπτου
ληλους διαμήκεις βραχίονες. Πάνω σε αυτούς τους άξονα στις «απλές» εκδόσεις και πολλαπλών συν-
βραχίονες εδράζονται οι τροχοί. Η συγκεκριμένη δι- δέσμων στις ακριβότερες. Κάτι τέτοιο συναντάμε
άταξη ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των μη ανε- στο νέο Audi Q2, όπου οι απλές εκδόσεις έχουν
ξάρτητων αρχιτεκτονικών. ΠαρΆ όλα αυτά, λόγω της ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι εκδόσεις που εξοπλίζο-
ελαστικότητας του άξονα, οι μικρές ταλαντώσεις του νται με σύστημα «quattro» διαθέτουν διάταξη πολ-
ενός τροχού μπορεί να μην επηρεάσουν τη συμπερι- λαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.
φορά του απέναντι, με αποτέλεσμα πολλοί να χαρα-
κτηρίζουν αυτή τη διάταξη ως ημιανεξάρτητη. Διπλά ψαλίδια: Με F1 καταβολές
Στην κορυφή της πυραμίδας των αρχιτεκτονι-
Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων: κών ανάρτησης του πίσω άξονα βρίσκονται τα δι-
«Το 10 το καλό» πλά ψαλίδια, διάταξη που συναντάμε σε κορυφαία
Σε αυτοκίνητα κατηγορίας sedan, coupe, ή επι- supercars, όπως η Mercedes-AMG GT. Στον κάθε
δόσεων, όπου η οδική συμπεριφορά είναι ψηλά τροχό τοποθετούνται δύο ανισομεγέθεις βραχίο-
στη λίστα των προτεραιοτήτων, συνηθίζουν σήμε- νες, ένας στο πάνω κι ένας στο κάτω μέρος, που
ρα οι κατασκευαστές να τοποθετούν στον πίσω άξο- σχεδιαστικά μοιάζουν με το ελληνικό κεφαλαίο
να ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (multi-link). λάμδα (Λ) και συνδέονται αρθρωτά με το πλαίσιο
Πρόκειται για μία ανεξάρτητη διάταξη που δεν έχει του αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά απογειώ-
συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, αλλά πάντα οι βραχί- νεται, το βάρος μειώνεται αισθητά και δεν είναι τυ-
ονες είναι από τρεις έως πέντε. Μπορεί η σχεδια- χαίο ότι αυτό το είδος ανάρτησης χρησιμοποιείται
στική της φιλοσοφία να έχει απαιτήσεις χωροταξι- και στα μονοθέσια της Formula 1. Αρνητικό είναι το
γεγονός ότι απαιτείται αρκετός χώρος για τέτοιου
είδους κατασκευές, ενώ επίσης η πολυπλοκότητα
της δομής ανεβάζει αισθητά το κόστος.
4