Page 4 - 03 2021 ACCESSORIES
P. 4

ACCESSORIES


        αστική απλότητα, οι μειωμένες ανάγκες χώρου και  κά και να ανεβάζει το κόστος, αλλά η διαφορά στο
        η ικανοποιητική οδική συμπεριφορά που προσφέρει.  «στήσιμο» του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Αξί-
        Αποτελείται από έναν εγκάρσια τοποθετημένο άξο- ζει  να  σημειώσουμε  ότι  πολλές  εταιρείες  εξοπλί-
        να, ο οποίος στις άκρες του ενώνεται με δύο παράλ- ζουν  τα  ίδια  μοντέλα  με  ανάρτηση  ημιάκαμπτου
        ληλους διαμήκεις βραχίονες. Πάνω σε αυτούς τους  άξονα στις «απλές» εκδόσεις και πολλαπλών συν-
        βραχίονες εδράζονται οι τροχοί. Η συγκεκριμένη δι- δέσμων  στις  ακριβότερες.  Κάτι  τέτοιο  συναντάμε
        άταξη ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία των μη ανε- στο νέο Audi Q2, όπου οι απλές εκδόσεις έχουν

        ξάρτητων αρχιτεκτονικών. ΠαρΆ όλα αυτά, λόγω της  ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι εκδόσεις που εξοπλίζο-
        ελαστικότητας του άξονα, οι μικρές ταλαντώσεις του  νται με σύστημα «quattro» διαθέτουν διάταξη πολ-
        ενός τροχού μπορεί να μην επηρεάσουν τη συμπερι- λαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.
        φορά του απέναντι, με αποτέλεσμα πολλοί να χαρα-
        κτηρίζουν αυτή τη διάταξη ως ημιανεξάρτητη.           Διπλά ψαλίδια: Με F1 καταβολές
                                                               Στην  κορυφή  της  πυραμίδας  των  αρχιτεκτονι-
        Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων:                         κών ανάρτησης του πίσω άξονα βρίσκονται τα δι-

        «Το 10 το καλό»                                       πλά ψαλίδια, διάταξη που συναντάμε σε κορυφαία

         Σε αυτοκίνητα κατηγορίας sedan, coupe, ή επι-        supercars, όπως η Mercedes-AMG GT. Στον κάθε
        δόσεων,  όπου  η  οδική  συμπεριφορά  είναι  ψηλά     τροχό  τοποθετούνται  δύο  ανισομεγέθεις  βραχίο-

        στη λίστα των προτεραιοτήτων, συνηθίζουν σήμε-        νες, ένας στο πάνω κι ένας στο κάτω μέρος, που
        ρα οι κατασκευαστές να τοποθετούν στον πίσω άξο-      σχεδιαστικά  μοιάζουν  με  το  ελληνικό  κεφαλαίο
        να  ανάρτηση  πολλαπλών  συνδέσμων  (multi-link).     λάμδα (Λ) και συνδέονται αρθρωτά με το πλαίσιο
        Πρόκειται για μία ανεξάρτητη διάταξη που δεν έχει     του αυτοκινήτου. Η οδική συμπεριφορά απογειώ-
        συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, αλλά πάντα οι βραχί-      νεται, το βάρος μειώνεται αισθητά και δεν είναι τυ-
        ονες είναι από τρεις έως πέντε. Μπορεί η σχεδια-      χαίο ότι αυτό το είδος ανάρτησης χρησιμοποιείται
        στική της φιλοσοφία να έχει απαιτήσεις χωροταξι-      και στα μονοθέσια της Formula 1. Αρνητικό είναι το
                                                              γεγονός ότι απαιτείται αρκετός χώρος για τέτοιου
                                                              είδους κατασκευές, ενώ επίσης η πολυπλοκότητα
                                                              της δομής ανεβάζει αισθητά το κόστος.

































                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9