Page 30 - 03 2021 ANTALLAKTIKA
P. 30

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;




        Είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα του συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη.
        Που όμως οφείλεται;


                                                              τους, ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλι-
                                                              στρούν.
                                                                • Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος. Η  μείω-
                                                              ση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του
                                                              μηχανισμού.
                                                                • Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήματα

                                                              του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης και
                                                              οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρήση,
                                                              φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέον τη
                                                              σωστή πίεση στο βολάν.
                                                                • Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης φθο-
                                                              ράς.

                                                              Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
                  ία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που
                  παρουσιάζονται  στο  συμπλέκτη  είναι  το     Το πρώτο μέρος της μετάδοσης είναι ο συμπλέ-
        Μλεγόμενο  «πατινάρισμα».  Το  γλίστρημα  κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
        του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες  ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο βα-

        βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδήγη- σικός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομονώνει
        ση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίν- τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδη-
        δυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν  γός αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η ομαλή
        η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δί- αλλαγή των ταχυτήτων και η ομαλή σύμπλεξη του

        σκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει  κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος με-
        και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επα- τάδοσης.
        φή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντο-
        νο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους,      Η φυσιολογική φθορά
        όπως σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυ-           Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα κατα-
        τοκίνητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή.          στρέφει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. `Αλλω-

        Γιατί το κάνει αυτό;                                  στε κανένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο
                                                              μάλλον το συγκεκριμένο αντικείμενο που το υλικό
          • Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέ- του είναι παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τακά-
        κτη. Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή  κια των φρένων.  Συνήθως μέσα στην κίνηση αφαι-
        ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη  ρείσαι και δε σηκώνεις το πόδι από το συμπλέκτη.
        είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμη- Η συγκεκριμένη (κακή) συνήθεια φθείρει το δίσκο
        μάτων που συνδέονται.                                 ακόμα πιο γρήγορα.
          • Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό μπορεί να      Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις
        γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρόπο λι- από το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κίνηση

        παίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύτητα  αυτή προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.

                                                            30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35