Page 17 - 03 2021 ELASTIKA
P. 17

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        τεράστιο ζήτημα ασφάλειας. Τα μεγάλα πλεονεκτή-       `Aμεσα συστήματα (ενεργητικά)
        ματα  των  σωστά  φουσκωμένων  ελαστικών  είναι
        η εξοικονόμηση καυσίμων, η διάρκεια ζω-                 Σε ένα άμεσο σύστημα κάθε τροχός είναι εφοδια-
        ής των ελαστικών και η απόδοση στο φρε-               σμένος με έναν αισθητήρα μέτρησης της πίεσης ελα-
        νάρισμα. Δεδομένου ότι η τοποθέτηση TPMS (συ-         στικών και ανάλογα με τον τύπο, μπορεί επίσης να
        μπεριλαμβανομένων  των  αισθητήρων)  μπορεί  να       ελέγξει τη θερμοκρασία. Οι πληροφορίες αυτές απο-
        διαρκέσει όσο τρεις αλλαγές ελαστικών ή και πε-       στέλλονται (σε ασύρματη λειτουργία σε μία συχνότη-

        ρισσότερο, τότε η αξία της τοποθέτησης είναι υψη-     τα των 433Mhz στην Ευρώπη (ή 315 Mhz σε Αμερική)
        λή και θα γλιτώσει τον καταναλωτή - οδηγό από ση-     σε ένα σταθμό παραγωγής ενέργειας που τις εξετάζει
        μαντικά  λειτουργικά  κόστη  κατά  τη  διάρκεια  της   και εμφανίζει μια προειδοποίηση (στον πίνακα εργα-
        ζωής του οχήματος.                                    λείων ή σε μία κατάλληλη οθόνη) αν βρεθεί χαμηλή
                                                              πίεση. Κύρια πλεονεκτήματα του άμεσου συστήματος:
        Έμμεσα συστήματα (παθητικά)                             Είναι ταχύτερο και πιο ακριβές στις λεπτομέρειες.
                                                                Διαθέτει ένδειξη της πίεσης και της θερμοκρασίας
          Αυτά τα συστήματα σε σχέση με τις ενδείξεις προ-    του κάθε ελαστικού (συμπεριλαμβανομένης της ρε-
        έρχονται  από  τους  αισθητήρες  ταχύτητας  του  ABS.   ζέρβας), ακόμη και όταν είναι ακόμη στο όχημα.
        Ένα λογισμικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών. Αν     Δεν αναφέρει εάν οι μεταβολές της πίεσης των ελα-
        η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της δι-
        αφορετικής περιμέτρου του τροχού, που προκαλεί-       στικών είναι λόγω της αύξησης του φορτίου ή των αλ-
                                                              λαγών του ελαστικού.
        ται από τη μείωση της πίεσης, το σύστημα το εντοπίζει   Η  άμεση  τεχνολογία  TPMS  προορίζεται  να  επι-
        και στέλνει τις λεπτομέρειες στο σταθμό παραγωγής     κρατήσει σε σχέση με την έμμεση, καθώς είναι πιο
        ενέργειας (ECU = Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου),        πλήρης.  Ήδη  το  60%  των  οχημάτων  που  πωλήθη-
        όταν αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αποδοθεί στις κα-    καν  στην  Ευρώπη  το  2015  είχε  άμεσο  TPMS,  αλ-
        νονικές συνθήκες οδήγησης (π.χ. Αλλαγή των τρο-       λά  από  το  2016  το  ποσοστό  αυτό  έχει  αρχίσει

        χών, ταχύτητα σε μια στροφή), ενεργοποιεί ένα σήμα    να  μεγαλώνει  ώστε  να  φτάσει  το  2018  στο  85%.
        συναγερμού.





































                                                            17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22