Page 22 - 03 2021 ELASTIKA
P. 22

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

        Ζευγάρι ή τετράδα;





        Πολλοί θα
        σπεύσουν
        να πουν πως

        τα λάστιχα πρέπει
        να αλλάζουν
        τέσσερα μαζί.

        Άλλοι θα πουν
        κάποιοι βάζοντας
        και τη ρεζέρβα

        στο παιχνίδι.
        Ποιο είναι όμως

        το σωστό;




                υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λά- πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός,
                στιχα που μεταδίδουν την κίνηση και στρί- όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει
        Αβουν,  αφήνουν  περισσότερη  γόμμα  στο  να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.
        δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω
        που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρή- Τα πίσω θα υστερούν

        γορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία        σε πρόσφυση
        των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.
          Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν        Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα

        αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με       πίσω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα
        πολύ «ψωμί» πάνω τους. Ιδανικά θα ήθελες να κρα-      αντιστρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν εί-
        τήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο ζευ-     ναι το αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη
        γάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βάλεις     μούρη στη στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρί-
        τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;                         σει. Η υπερστροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι
          Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή          για να διορθωθεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδη-

        είναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο     γοί θα βρουν δύσκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι
        κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά     άπειροι.
        και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με            Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν
        τα φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περίπτωση       τα νέα λάστιχα να μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε
        γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υποστροφής         αν γλιστρήσει κάτι , να είναι το εμπρός μέρος που
        δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το αμάξι πά- διορθώνεται απλά και μόνο αφήνοντας αντανακλα-
        ει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο.                       στικά το γκάζι. Στο κάτω κάτω, τα παλιά δεν θα εί-
          Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το  ναι τόσο φθαρμένα για να μην έχει πρόσφυση ο

        αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μα- εμπρός άξονας, ενώ ο πίσω, που είναι και ελαφρύ-
        ζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και  τερος, κινδυνεύει παραπάνω.

                                                            22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27