Page 10 - 05 2021 ELASTIKA
P. 10

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

        Πως θα συντηρήσεις τα ελαστικά σου




        Τα ελαστικά πρέπει να τα φροντίζεις για να σε κρατούν ασφαλή στο δρόμο.
        Δες με ποιο τρόπο θα τα έχεις πάντα στην …πένα.


        Τσέκαρε αρχικά το πέλμα                                Πότε θα τα αλλάξεις;


          Η σχετική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανα-        Εκτός του έλεγχου του πέλματος που ήδη αναλύ-
        φέρει πώς το ελάχιστο βάθος πέλματος ενός ελαστι-     σαμε, πώς αλλιώς μπορείς να καταλάβεις ότι ήρθε
        κού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.6 χιλιοστά έτσι  η ώρα της αλλαγής;
        ώστε να είναι σίγουρος πως οδηγείς με τη μέγιστη δυ-    Βλέπεις ότι έχουν φθαρεί ανομοιόμορ-
        νατή ασφάλεια τόσο σε στεγνό αλλά και σε βρεγμένο  φα.  Αποτελεί  τον  ευκολότερο  από  όλους  τους
        οδόστρωμα. Το βάθος που προτείνουν οι ειδικοί είναι,  ελέγχους καθώς γίνεται μόνο οπτικά και φαίνεται
        συνήθως, υπερδιπλάσιο από τα 1,6 χιλιοστά που ανα-    αμέσως αν ορισμένα σημεία έχουν «φαγωθεί» πε-

        φέραμε και ορίζεται στα 4 χιλιοστά ή ακόμα και περισ-  ρισσότερο από κάποια άλλα. Αρχικά, παίρνουμε ως
        σότερο. Τι ρόλο παίζει, όμως, αυτό το όριο και τι θα  δεδομένο ότι ελέγχεις τακτικά την πίεση των ελα-
        συμβεί αν το αμελήσεις και οδηγείς με «αυλάκια» μι-   στικών και τη διατηρείς πάντα στα σωστά επίπεδα.
        κρότερου βάθους;                                      Αν δεν το κάνεις αυτό, τότε ο πιθανότερος «ένο-
          Όσον αφορά την οδήγηση σε στεγνό δρόμο, αυξά-       χος» για την παραπάνω φθορά είναι κάποιο λάθος
        νεται η απόσταση φρεναρίσματος καθώς όταν το ελα-     σε αυτά.
        στικό είναι λείο, χωρίς «αυλάκια» δηλαδή, τα χαρα-      Το βάθος του πέλματος είναι χαμηλότερο
        κτηριστικά του αλλοιώνονται από τη στιγμή που δεν  από το προτεινόμενο. Αποτελεί λόγο αλλαγής
        υπάρχει το απαιτούμενο «γάντζωμα» στο οδόστρωμα. των ελαστικών ώστε να είναι σε θέση να αποδίδουν
                                                              το 100% των δυνατοτήτων τους.
        Ο ρόλος της ζυγοστάθμισης


          Πρόκειται για μια όχι και τόσο διαδεδομένη δια-
        δικασία η οποία δεν πραγματοποιείται όποτε είναι
        αναγκαία από μια μεγάλη μερίδα οδηγών. Πρόκει-
        ται για πολύ μεγάλο λάθος για τον εξής λόγο:

          Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν κάποιοι, η ζυ-
        γοστάθμιση  δεν  αφορά  μόνο  τους  τροχούς  ενός
        αυτοκινήτου,  αλλά  προστατεύει  από  ορισμένες
        φθορές και άλλα μέρη του όπως οι αναρτήσεις, τα
        ρουλεμάν και το σύστημα του τιμονιού.
          Αν αυτό δε σου φαίνεται αρκετό, δες τι ζητήματα
        προκύπτουν αν δεν την κάνεις:
          • Προκαλούνται περισσότεροι κραδασμοί κατά τη
        διάρκεια της οδήγησης
          • Το πέλμα των ελαστικών φθείρεται ανομοιόμορ-

        φα και γρηγορότερα σε σχέση με πριν
          • Το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου επίσης
        φθείρεται γρηγορότερα

                                                            10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14