Page 5 - 05 2021 ELASTIKA
P. 5

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        θασμένο  φούσκωμα  των  ελαστικών  δεν  είναι  το     Αμεσα συστήματα (ενεργητικά)
        μόνο τεράστιο ζήτημα ασφάλειας. Τα μεγάλα πλεο-
        νεκτήματα των σωστά φουσκωμένων ελαστικών εί-           Σε ένα άμεσο σύστημα κάθε τροχός είναι εφοδι-
        ναι η εξοικονόμηση καυσίμων, η διάρκεια ζωής των      ασμένος με έναν αισθητήρα μέτρησης της πίεσης
        ελαστικών και η απόδοση στο φρενάρισμα. Δεδο-         ελαστικών και ανάλογα με τον τύπο, μπορεί επίσης
        μένου ότι η τοποθέτηση TPMS (συμπεριλαμβανο-          να ελέγξει τη θερμοκρασία. Οι πληροφορίες αυτές
        μένων των αισθητήρων) μπορεί να διαρκέσει όσο         αποστέλλονται (σε ασύρματη λειτουργία σε μία συ-

        τρεις αλλαγές ελαστικών ή και περισσότερο, τότε η     χνότητα των 433Mhz στην Ευρώπη (ή 315 Mhz σε
        αξία της τοποθέτησης είναι υψηλή και θα γλιτώσει      Αμερική) σε ένα σταθμό παραγωγής ενέργειας που
        τον καταναλωτή - οδηγό από σημαντικά λειτουργι-       τις εξετάζει και εμφανίζει μια προειδοποίηση (στον
        κά κόστη κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.      πίνακα εργαλείων ή σε μία κατάλληλη οθόνη) αν
                                                              βρεθεί  χαμηλή  πίεση.  Κύρια  πλεονεκτήματα  του
        Έμμεσα συστήματα (παθητικά)                           άμεσου συστήματος:
                                                                Είναι ταχύτερο και πιο ακριβές στις λεπτομέρειες.
          Αυτά τα συστήματα σε σχέση με τις ενδείξεις προ-      Διαθέτει ένδειξη της πίεσης και της θερμοκρασί-
        έρχονται από τους αισθητήρες ταχύτητας του ABS.       ας του κάθε ελαστικού (συμπεριλαμβανομένης της
        Ένα λογισμικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών.      ρεζέρβας), ακόμη και όταν είναι ακόμη στο όχημα.
        Αν η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της        Δεν αναφέρει εάν οι μεταβολές της πίεσης των
        διαφορετικής  περιμέτρου  του  τροχού,  που  προ-     ελαστικών είναι λόγω της αύξησης του φορτίου ή
        καλείται από τη μείωση της πίεσης, το σύστημα το      των αλλαγών του ελαστικού.
        εντοπίζει και στέλνει τις λεπτομέρειες στο σταθμό       Η  άμεση  τεχνολογία  TPMS  προορίζεται  να  επι-
        παραγωγής  ενέργειας  (ECU  =  Μονάδα  Ηλεκτρο-
        νικού  Ελέγχου),  όταν  αυτή  η  αλλαγή  δεν  μπορεί   κρατήσει σε σχέση με την έμμεση, καθώς είναι πιο
                                                              πλήρης. Ήδη το 60% των οχημάτων που πωλήθη-
        να  αποδοθεί  στις  κανονικές  συνθήκες  οδήγησης     καν στην Ευρώπη το 2015 είχε άμεσο TPMS, αλλά
        (π.χ. Αλλαγή των τροχών, ταχύτητα σε μια στροφή),     από το 2016 το ποσοστό αυτό έχει αρχίσει να μεγα-
        ενεργοποιεί ένα σήμα συναγερμού.
                                                              λώνει ώστε να φτάσει το 2018 στο 85%.




































                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10