Page 5 - 06 2021 ACCESSORIES
P. 5

ACCESSORIES
        Οι ιδιοτροπίες ενός τούρμπο




        Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με

        προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου
        με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο;

        Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.


        Μην σβήνεις αμέσως τον κινητήρα Το λεγόμενο turbo lag

         Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθμό. Όχι τό-         Καταρχήν να εξηγήσουμε πως το turbo lag είναι η
        σο  στα  καινούρια  turbo  μοντέλα,  όσο  περισσότε- καθυστέρηση του τούρμπο. Επί του πρακτέου, πατάς

        ρο στα παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8  το γκάζι και μέχρι η τουρμπίνα να ανεβάσει πίεση, περ-
        ετών και πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρ- νάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, άρα επιταχύνεις
        μπίνας. Με πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τε- με καθυστέρηση. Το φαινόμενο αυτό, ωστόσο, συνα-
        χνολογίας  turbo,  η  τουρμπίνα  «κρύωνε»  με  λάδι  ντάται σε παλιάς τεχνολογίας turbo μοντέλα (10ετίας
        που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα  και πάνω). Τα καινούρια μοντέλα έχουν τουρμπίνες με
        τον κινητήρα, αυτό «καθόταν» με αποτέλεσμα να         εξελιγμένες φτερωτές που ανεβάζουν πίεση και στις
        μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ρα-    χαμηλές στροφές, ή έχουν διπλό τούρμπο (ένα μικρό
        γίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η     για τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο) και άρα
        φτερωτή του turbo.                                    το φαινόμενο αυτό έχει εξαλειφθεί.


        `Aλλαξε ταχύτητες στις 2.5000 –                       Οδήγηση με μεγάλη ροπή
        3.000 στροφές                                          Όπως  οι  αλλαγές  ταχύτητας  πρέπει  να  γίνονται


         Η παραπάνω συμβουλή έχει να κάνει με την οικονο- στις χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυ-
        μία καυσίμου. Στους turbo κινητήρες η μέγιστη ροπή  σίμου, έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει
        αποδίδεται στις χαμηλές στροφές, επομένως όταν αλ- να οδηγείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή
        λάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα στροφών, το turbo  εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα.
        δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιμο. Βέβαια,  Αν το κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-
        το ποιο φάσμα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται  ξεφουσκώνει  συνέχεια  (σ.σ.  άρα  δεν  θα  αυξάνε-

        από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel,  ται η κατανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και
        όπως και το που αποδίδεται η ροπή του.                άρα θα κινηθείτε οικονομικά.























                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10