Page 3 - 06 2021 SERVICE
P. 3

SERVICE


        Τι πρέπει να προσέχεις στα diesel





        Δες ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες και μερικά tips για την φροντίδα και το service τους.
               ο 50% των βλαβών στα αυτοκίνητα diesel έχει  και χημικών καθαριστικών ουσιών, έτσι ώστε να απο-

               να κάνει με το σύστημα ψύξης. Αυτό συμβαίνει  βάλουν  τα  ξένα  σώματα.  Στο  τέλος  ξαναμπαίνουν
        Τλόγω της μεγάλης θερμοκρασίας που παράγε- στον εξομοιωτή για να τσεκαριστεί πάλι η ογκομετρική
        ται από τις μεγάλες πιέσεις που δημιουργούνται μέ- απόδοση και η στεγανότητα τους. Συνήθως καλό εί-
        σα σε ένα πετρελαιοκινητήρα. Ακόμα μία ένδειξη που  ναι να γίνεται στεγανοποίηση των μπεκ ανά 100.000
        υποδεικνύει βλάβη είναι η εμφάνιση καπνού. Αν ο κα- χλμ προληπτικά. Από την άλλη, μεγάλη σημασία δίνε-
        πνός έχει μαύρο χρώμα, τότε είναι πιθανό να χρειά- ται και στα φίλτρα αέρα, λαδιού και καυσίμου, τα οποία

        ζονται αλλαγή τα μπέκ. Αν είναι λευκός, τότε μάλλον   πρέπει  να  αλλάζουν  ανά  τακτά  χρονικά  διαστήμα-
        το ψυκτικό βρίσκεται στο θάλαμο καύσης και τέλος ο    τα  γιατί είναι πιθανό να προκληθούν μεγάλες ζημιές.
        μπλε καπνός υποδηλώνει την ύπαρξη λαδιού στο θά-      Μάλιστα η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου επιβα-
        λαμο καύσης. Συχνό φαινόμενο επίσης είναι η κατάρ-    ρύνει σημαντικά και καταστρέφει το φίλτρο παρακρά-
        ρευση του κινητήρα λόγω σκουριάς.                     τησης σωματιδίων (DPF). Επίσης, αν κάποιο ποσοστό
                                                              καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την
        Προσοχή στο πετρέλαιο                                 αναγέννηση  του  DPF  επιβαρύνεται  σημαντικά  η  λί-
        κακής ποιότητας                                       πανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπει-
                                                              ες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων. Τέλος  τα κα-
          Η ποιότητα του καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό ρό-   τάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του
        λο. Στους πετρελαιοκινητήρες η χρησιμοποίηση πε-      κινητήρα  μέσω  του  συστήματος  επανακυκλοφορίας

        τρελαίου  κακής  ποιότητας  μπορεί  να  επιφέρει  με-  των καυσαερίων (EGR).
        γάλες  διαβρώσεις  και  να  καταστρέψει  διάφορα  και
        σημαντικά εξαρτήματα, όπως τα μπεκ και η τρόμπα       Η σημασία της τουρμπίνας
        πετρελαίου. Τα μπεκ κατά την διαδικασία του service    Στους περιοδικούς ελέγχους θα πρέπει να δίνεται
        θα αφαιρεθούν από το όχημα και θα τοποθετηθούν        μεγάλη προσοχή και στην υπερπλήρωση turbo, με την

        σε ειδική συσκευή διάγνωσης και καθαρισμού.  Η δι- οποία δουλεύουν οι περισσότεροι καινούριοι diesel
        άγνωση θα κρίνει αν είναι ικανοποιητική η ωμική αντί- κινητήρες. Έτσι θα εξασφαλίζεται η άρτια λειτουργία
        σταση, η παροχή και η βεντάλια ψεκασμού τους. Πα- του κινητήρα, η οποία θα γίνεται χωρίς μεγάλη κατα-
        ράλληλα ο καθαρισμός γίνεται με χρήση υπερήχων  νάλωση, ενώ θα μειωθούν και οι εκπομπές ρύπων.
























                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8