Page 4 - 06 2021 SERVICE
P. 4

SERVICE


        Αξίζει τελικά το σύστημα Start- Stop;





        Τα σημερινά αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα Start – Stop, με κύριο σκοπό
        την εξοικονόμηση καυσίμου. Κάνει όμως την δουλειά για την οποία υπόσχεται;

        Πως λειτουργεί το Start – Stop                        Πόση είναι τελικά η μείωση

          Aν και είναι ευρέως γνωστό, το Stop-start είναι  στην κατανάλωση;

        ένα σύστημα, το οποίο σβήνει τον κινητήρα, όταν        Ωραία όλα αυτά, αλλά πόση είναι η μείωση στην κα-
        το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, με σκοπό να      τανάλωση ενός αυτοκινήτου που εφοδιάζεται με σύ-
        μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπο-         στημα Start-Stop; Στους τρέχοντες τυποποιημένους
        μπές..                                                κύκλους μέτρησης είναι από 0,2-1 λτ./100 χλμ. Ωστό-
          Ο κινητήρας ξεκινά ξανά όταν ο συμπλέκτης εί-       σο, σε ένα τυπικό σενάριο όπου το αυτοκίνητο πραγ-

        ναι ενεργοποιημένος ή το φρένο ελευθερώνεται ή        ματοποιεί τις περισσότερες διαδρομές του εντός πό-
        όταν ο οδηγός είναι έτοιμος να κινηθεί ή να επιτα-    λης η μείωση είναι πιο κοντά στην ανώτερη τιμή. Για
        χυνθεί ξανά.                                          να το ποσοτικοποιήσουμε, αν ένα βενζινοκίνητο αυτο-

        Ποιος οδηγός το χρειάζεται                            κίνητο με Start-Stop έχει μέση κατανάλωση εντός πό-
                                                              λης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χωρίς
        και ποιος όχι                                         Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματοποι-

          Σε γενικές γραμμές, η τεχνολογία stop-start εί-     ούν 10.000 χιλιόμετρα/έτος με μέση τιμή βενζίνης 1,5
        ναι  ιδιαίτερα  αποτελεσματική  για  τους  οδηγούς    ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το συμβατικό
        που κινούνται στην πόλη και πρόκειται να  αφιε-       όχημα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο με το σύστημα
        ρώσουν πολύ χρόνο περιμένοντας στα φανάρια.           Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ λιγότε-

          Από  την  άλλη  δεν  είναι  και  τόσο  χρήσιμο  για   ρα χρήματα για καύσιμα/έτος. Σε ότι αφορά τους ρύ-
        όσους  ταξιδεύουν  και  χρησιμοποιούν  μεγάλους       πους CO2, το συμβατικό αυτοκίνητο με τα ανωτέρω
        επαρχιακούς δρόμους, οι οποίοι δεν θα δουν με-        δεδομένα παράγει περίπου 1.630 κιλά CO2/έτος και
        γάλη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμων, με τη          εκείνο με το σύστημα Start-Stop 1.440 κιλά/έτος. Το
        χρήση του συγκεκριμένου συστήματος.                   αν αξίζει ή όχι, το αφήνουμε στην κρίση σας.






























                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9