Page 28 - daily - 17 04 2019
P. 28
NONPAPER 2005-2006
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Προτιμάς διόδια 25
Δακτύλιος ή διόδια στο κέντρο; Η γέννηση
του Toyota
Auris
στο κέντρο αντί ΧΡΟΝΙΑ
δακτύλιο; Καλύτερα Το όνομα Auris βγαίνει από τη λατινική φάνιση, όσο και με την κεκλιμένη κεντρι-
να μπορείς να μπεις λέξη «aurum» που σημαίνει χρυσός και κή κονσόλα στο εσωτερικό. Ο κινητήρας
όποτε θες με κόστος Κοινοποίηση επιλέχθηκε για να αντικαταστήσει ένα των 1,33 λίτρων ήταν το best seller, ενώ η
ή μήπως όχι; ηχηρό όνομα στην ιστορία της αυτοκίνη- υβριδική εκδοχή ήρθε λίγο αργότερα, το
Σχόλια σης, αυτό της Toyota Corolla. Το Auris 2009. Αναφορικά με την πορεία του στην
παρουσιάστηκε το 2006 και τότε έκανε ελληνική αγορά, πάντα το Auris βρισκό-
Εσείς θα θέλατε διόδια στο κέντρο της πόλης;
Θα μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και αίσθηση τόσο με την εξωτερική του εμ- ταν ψηλά στη κατάταξη.
την κίνηση;
σύ μπαίνεις στο δακτύλιο τις μέρες που δεν τει πως σήμερα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν
κυκλοφορείς; Το ρισκάρεις; Φοβάσαι μη σε μπαίνουν στον δακτύλιο.
Επιάσουν; Μήπως θα προτιμούσες να μπορείς Με βάση το ότι οι παραβιάσεις του δακτυλίου είναι
κάθε μέρα, απλά τις μέρες που δεν κυκλοφορείς να πολλές, συχνές και δεν ελέγχονται ή τιμωρούνται,
πρέπει να πληρώσεις; τουλάχιστον με τα διόδια κάποιοι από τους οδηγούς
Η ιδέα είναι απλή. Ο δακτύλιος παραμένει όπως θα πληρώνουν για να μπουν. Και όσοι μπαίνουν δεν
έχει. Μονά-ζυγά με το ίδιο σύστημα, με μία διαφορά. θα είναι με το χτυποκάρδι μην τους πιάσουν. Όμως
Αντί να υπάρχει απαγόρευση τις μέρες που δεν κυ- τα υψηλά διόδια θα κάνουν και πάλι αρκετούς να
κλοφορείς, να μπορείς να μπεις, με το αζημίωτο. Πό- μπαίνουν παράνομα. Οπότε ποιο το όφελος;
σο; 15 ευρώ. Όσο ένα ταξί μπες-βγες. Ο θρύλος της Το όνομα Punto υπάρχει από το 1998
Η ιδέα έρχεται από άλλες πρωτεύουσες, συγχωνεύ- Εσείς θα πληρώνατε 15 ευρώ τη φορά για στη Fiat, όμως το 2005 αποκαλύφθη-
οντας τα διόδια εισόδου στο κέντρο, όπως στο Λονδί- να μπείτε στο δακτύλιο τις μέρες που δεν Fiat στα μικρά: κε το Grande Punto το οποίο αποτέλεσε
νο, με τον δακτύλιο και την εναλλάξ είσοδο που έχει κυκλοφορείτε; Θα μπαίνατε παράνομα; Θα ένα μοντέλο θρύλο για την μάρκα. Μά-
αλλάζατε κάτι στο πως λειτουργείτε με τον
η Αθήνα. Τα διόδια είναι υψηλά με τη λογική ότι πρέ- δακτύλιο σε ισχύ; Grande Punto λιστα, η παραγωγή του σταμάτησε πρα-
πει να παραμείνει αποτρεπτικό, ώστε να συνεχίσουν κτικά πριν λίγο μόλις καιρό, το καλοκαί-
να κυκλοφορούν τα μισά αυτοκίνητα στο κέντρο όπως Όσο ο τρόπος αστυνόμευσης παραμένει το μπλόκο ρι του 2018. Το καλό value for money, η
πριν. Απλά ανοίγεται η είσοδος να μπεις όταν έχεις σε δύο ή τρεις δρόμους, τότε κανένα μέτρο δεν θα μοντέρνα εμφάνιση, η γκάμα των κινη-
ανάγκη, όταν δεν μπορείς να προγραμματίσεις από μπορέσει να λειτουργήσει. Όλες οι εφαρμογές στις τήρων, αλλά και οι γρήγορες εκδόσεις
πριν ποια μέρα πρέπει να κατεβείς στο κέντρο. άλλες πρωτεύουσες λειτουργούν γιατί οι πόλεις αυ- Abarth ήταν Aτου χρόνου το Grande
Είναι εμφανές πως ακόμη και με υψηλό κόστος διο- τές έχουν λύσει βασικά προβλήματα όπως η παρά- Punto δέχθηκε βέβαια πολλές ανανε-
δίων, μια τέτοια αλλαγή θα βάλει στο κέντρο περισσό- νομη/ελεύθερη στάθμευση και η αστυνόμευση των ώσεις, μέχρι και στο όνομα (βλ. Punto
τερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, και αυτό πάει αντίθετα οδών, κυρίως με κάμερες που διαβάζουν πινακίδες Evo), όμως το DNA του Punto ήταν πά-
με την όλη λογική του δακτυλίου. Αυτό όμως υποθέ- και ελέγχουν αν έχουν πληρωθεί τα διόδια. n ντα ο πυρήνας του.
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
28
#DAILY 17-4-19_all.indd 28 17/4/2019 3:43:49 25xronia_T45-18 NEW.indd 28 6/4/2019 2:29:09 π